2 צפייה בגלריה
פרפל הכלבה של משפחת קליך
פרפל הכלבה של משפחת קליך
פרפל, הכלבה של משפחת קליך
האסון ביישוב האקולוגי: יממה לאחר שליבי קליך-פילוסוף, בת 4, נספתה בשריפה בבית העץ בחופשה המשפחתית ביישוב אדמה שבגליל המערבי, נמצאה היום (שלישי) גופתה של כלבת המשפחה, פרפל.
בשרידי המבנה שנשרף אתמול, מצאו לפני צהריים הכבאים מתחנות הגליל המרכזי את גופת הכלבה שהייתה שייכת לבני משפחת קליך-פילוסוף. חברים של בני המשפחה פרסמו פוסטים ברשתות החברתיות וביקשו סיוע באיתור הכלבה, שנעדרה מאז השריפה.
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה בכפר אדמה
זירת השריפה בכפר אדמה
הילדה שנהרגה ליבי, וזירת האסון
(צילום: אביהו שפירא)


בשירותי הכיבוי אמרו כי בעקבות הפרסומים ברשתות והפניות יצאו כבאים למקום והחלו לנבור בהריסות המבנה, עד שמצאו את הכלבה שמתה בשריפה. היא לא שהתה באזור שבו נמצאה הילדה שנהרגה באסון.
הוריה של ליבי, תומר וליטל, נפצעו בשריפה ואושפזו בבתי חולים. מצבה של האם, שמאושפזת בבית החולים רמב"ם, מוגדר בינוני. היא בהכרה מלאה ומתקשרת עם בני משפחתה ועם הצוות הרפואי. ברמב"ם שוקלים להעבירה להמשך טיפול רפואי לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם עובדת האם כחוקרת. אחיה של ליבי, בן שבע, חולץ על ידי האב דרך החלון ולא נפגע בשריפה.
ראש מועצת יאנוח ג'ת, מודי סעד, התייחס למקרה הקשה בריאיון לאולפן ynet וסיפר כי תושבי היישוב "אדמה" ביקשו לקבל עליהם את סמכותה של מועצת יאנוח-ג'ת, אך ההליכים בעניין לא הושלמו. "אנחנו בקשר מעולה והתושבים אפילו הגישו פנייה וביקשו לצרף אותם לשטח המוניציפלי ותחת אחריות המועצה המקומות יאנוח-ג'ת. אנחנו פנינו למשרד הפנים כדי לעשות זאת, אך לצערי הנושא לא אושר. יש רצון מצדנו ורצון מצד התושבים שם ולצרף אותו ליאנוח-ג'ת וככה יהיו להם אבא ואמא במובן הזה של רשות מוניציפלית שתיתן להם מענה בכל מה שנדרש מרשות לתושביה", אמר.