הרשות לאכיפת מקרקעין במחוז הצפון והמשטרה הרסו היום (שלישי) מתחם של ארבע וילות שנבנו באופן בלתי-חוקי בכפר יאסיף. שווי הווילות נאמד ביותר מ-20 מיליון שקל - ועל הבעלים יוטלו גם הוצאות ההריסה, שלפי ההערכות עומדות על מאות אלפי שקלים.

2 צפייה בגלריה
המתחם הבלתי חוקי בכפר יאסיף
המתחם הבלתי חוקי בכפר יאסיף
ארבע הווילות לפני - ואחרי
(צילום: דוברות המשטרה)
ארבע הווילות נבנו חרף צו להפסקת עבודה. הבעלים, תושב כפר יאסיף בשנות ה-50 לחייו, נחשב מוכר בתחום הפרוטקשן לטענת המשטרה. בהריסה השתתפו יותר מ-100 שוטרים.
במשטרה אמרו כי החשוד מעורב בפעילות פשיעה כלכלית ופלילית, פלישה לקרקעות, בנייה בלתי חוקית ועוד. שוטרי יחידת מתפ"א, לוחמי יס"מ, לוחמי היחידה הטקטית במג"ב, פרשים, יחידת הכלבנים וכוחות ייעודיים הגיעו בשעות הבוקר אל המתחם - וכאמור הרסו אותו.
2 צפייה בגלריה
דני לוי
דני לוי
מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מרחב אשר, תת-ניצב חיים סרגרוף אמר: "צו ההריסה בוצע על רקע עבירות על חוק התכנון והבנייה על שטח חקלאי. הריסת המבנה הינה קיום צו שיפוטי שתכליתו שמירה על הסדר הציבורי ושמירה על החוק במדינת ישראל. יחד עם זאת יישא בעל המקום להשבת עלויות ההריסה המוערכות במאות אלפי שקלים".
הוא הוסיף: "רק בחודש החולף אותרו ונתפסו עשרות אמצעי לחימה, תחמושת ועוד בגזרה וסוכלו מספר אירועי ירי. הפעילות היום מהווה נדבך וחלק ממאבק עיקש שמובילה משטרת ישראל במחוז חוף בשיתוף עם רשויות אכיפת החוק השונות נגד גורמי ומחוללי הפשיעה בחברה הערבית, כל זאת על מנת לחזק את המשילות ואכיפת החוק ברחוב הערבי".