5 צפייה בגלריה
הפעוט בין השנה וחצי נמצא ברכב
הפעוט בין השנה וחצי נמצא ברכב
גיל גבאי והפעוט בן השנה וחצי שנמצא ברכב
"זה יותר מספק מכל מעצר ומכל פעילות שאנחנו עושים. אין דבר יותר מספק מזה": כך אמר לוחם סיירת גולני, סמל גיל גבאי, שהיה זה שאיתר אתמול את הפעוט בן השנה וחצי שהיה ברכב שנגנב מתחנת דלק בכביש 6. הרכב אותר בעיירה הפלסטינית פרעון שבאזור טול כרם, ובתוכו הפעוט שנמצא בריא ושלם והושב להוריו המודאגים.
החשוד ככל הנראה לא הבחין בתחילה בפעוט, ולאחר ששם לב לכך נכנס איתו לשטח הרשות הפלסטינית ונטש את הרכב. התמונות מהאירוע, שנגע בנקודות הרגישות ביותר להורים, הופצו במהירות והמרכזית שבהן היא זו של הפעוט יושב על רגליו של לוחם צה"ל, שנותן לו לשתות מים לאחר שהוצא מהרכב שנגנב.
תיעוד: רגע חטיפת הרכב עם הפעוט מתחנת הדלק בכביש 6

5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הפעוט
החיפושים אחר הפעוט
החיפושים אחר הפעוט
(צילום: דובר צה"ל )
גיבור התמונה והאירוע בכלל הוא סמל גבאי, לוחם סיירת גולני שהיה זה שמצא את הפעוט ברכב. "הייתי בשבת מפקד של כיתת הכוננות", משחזר גבאי, "נכנסו אלינו לחדר בצהריים ואמרו שיש הקפצה. סגן מפקד הפלוגה שלי סיפר שגנבו רכב ויש תינוק יהודי בפנים. כמובן שקפצנו במהירות.
"שלחו לי את האיכון של הרכב בוואטסאפ, עלינו על רכב ממוגן ונסענו לכיוון טול כרם ובדרך קיבלתי תיאור של הרכב ואת הספרות האחרונות שלו. כשהגעתי לאזור אמרתי לסגן מפקד הפלוגה שיש לי הרגשה שהרכב בצומת הספציפי הזה, רצנו לשם יחד והרכב עם המספר שקיבלתי באמת היה שם".
תיעוד איתור הרכב הגנוב ובתוכו התינוק, בעיירה הפלסטינית פרעון

5 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הפעוט
החיפושים אחר הפעוט
(צילום: דובר צה"ל )
5 צפייה בגלריה
תיעוד: רגע חטיפת הרכב עם פעוט בן שנה וחצי בתוכו תחנת הדלק בכביש 6
תיעוד: רגע חטיפת הרכב עם פעוט בן שנה וחצי בתוכו תחנת הדלק בכביש 6
תיעוד: רגע חטיפת הרכב עם הפעוט בתוכו מתחנת הדלק בכביש 6
אלא שהסכנה שארבה לפעוט לא נגמרה רק בגניבת הרכב. "פתחתי את הדלת וראיתי את הילד שם. האוטו היה סגור כל הזמן והיה חם נורא, ככה שהזמן פה שיחק תפקיד. מרגע ההקפצה ועד שהילד נמצא חלפו עשר דקות. הוצאתי אותו ולקחתי אותו על הידיים שלי. הוא לא בכה, הוא היה מעט מבוהל ונראה שהוא פשוט חיכה שמישהו יבוא לקחת אותו".
"החבר'ה שלי בזמן הזה חיפו עלינו ובעיקר על הילד, שלא יצלמו ולא יזרקו אבנים", סיפר גבאי. "הייתה שם אפילו אישה שחשבה שאנחנו חוטפים ילד. היא התחילה לצעוק ולהתקרב לאזור והצליחו להרחיק אותה. הבאנו לילד מים והמח"ט של הגזרה לקח אותו להורים שלו".
5 צפייה בגלריה
אריק מויאל מחזיר את הפעוט למשפחתו
אריק מויאל מחזיר את הפעוט למשפחתו
מפקד חטיבת מנשה, אל"מ אריק מויאל, מחזיר את הפעוט למשפחתו
גבאי שב עם הסמ"פ לאותה נקודה כדי להחזיר גם את הרכב שנגנב. "הנעתי את הרכב ויצאנו מהמקום בשיירה כשמקדימה רכב ממוגן ומאחורה שלושה רכבים ממוגנים. נוצר בלגן במקום, התחילו לזרוק בקבוקי תבערה לכיוון שלנו אבל עשינו את זה בצורה חלקה ויצאנו משם".
זו לא פעם ראשונה שגבאי מוקפץ בזמן כוננות, אלא שהפעם לדבריו זה היה שונה. "בשבת מצטברת עייפות של כל השבוע והאווירה שונה, וברגע שהודיעו לנו שילד כנראה נחטף זה שינה הכל. קפצנו במהירות והיינו דרוכים. נכנסים בשנייה למוד שלא משנה מה, חייבים להחזיר את הילד הזה להורים שלו. היינו בטוחים שנמצא אותו. לא הייתה מחשבה אחרת, האמנתי בלב שלם שנמצא אותו בריא ושלם. יצא לנו ללחוץ יד לאבא כשהאירוע הסתיים, ממש לכמה שניות".
"זאת תחושה מאוד מספקת", סיכם גיבור היום את האירוע. "בשביל מי שהיה שם ובכלל בשביל כל הסיירת. זה יותר מכל מעצר ומכל פעילות שאנחנו עושים, לא היה דבר יותר מספק מזה".