ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הגיש הבוקר (שני) את התפטרות הממשלה ליו"ר הרשות אבו מאזן. ההתפטרות מגיעה כצעד יזום של אבו מאזן לנוכח הלחץ של מדינות האזור, הקהילה הבינלאומית וארה"ב. "נמשיך בעימות עם הכיבוש, ובמאבק להקמת מדינה על אדמת פלסטין", אמר בהודעתו. עוד הוסיף כי "המציאות החדשה בעזה מחייבת את הרחבת סמכותה של הרשות הפלסטינית על כל אדמת פלסטין".
אשתייה הודיע לאבו מאזן לפני כשבועיים כי ישקול את התפטרות ממשלתו אם יהיו כוונות להרכיב ממשלת טכנוקרטים חדשה. גם בעבר הוא רצה להתפטר לא פעם מתפקידו, בצל הקריסה הכלכלית של הרשות.
3 צפייה בגלריה
ראש ממשלת הרשות הפלסטיני מוחמד איבראהים אשתייה
ראש ממשלת הרשות הפלסטיני מוחמד איבראהים אשתייה
מוחמד אשתייה
(צילום: Zain JAAFAR / AFP)
3 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
אנתוני בלינקןנפגש  עם אבו מאזן ברמאללה
אבו מאזן בפגישה עם בלינקן. מעורבות אמריקנית בתהליך הפלסטיני
(צילום: Jonathan Ernst/Pool photo via AP)
אבו מאזן כבר העמיד מועמד לראשות הממשלה הטכנוקרטית שתקום לאחר סיום המלחמה ותנהל את השלטון ברצועת עזה ובגדה המערבית. מדובר במוחמד מוסטפה, יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית.
מהצד השני, גם מוחמד דחלאן המתנגד לשלטון אבו מאזן העלה מועמד משלו - נאסר אל-קידווה, אחיינו של יאסר ערפאת שגם הוא הוגלה לחו"ל. גורמים בסביבת דחלאן אמרו הבוקר כי "ללא הסכם עם האופוזיציה בפתח ושאר הפלגים, ללא הסכמת עזה ושכנוע הרחוב בגדה - הצעדים הללו חסרי תועלת ואין להם שום משמעות".
3 צפייה בגלריה
מוחמד דחלאן
מוחמד דחלאן
מוחמד דחלאן. אופוזיציה לאבו מאזן
(צילום: Majdi Mohammed, AP)
בסוף השבוע ייפגשו במוסקבה כל הפלגים הפלסטיניים לפסגת פיוס ודיון ביום שאחרי המלחמה, ובין היתר ידונו בהקמת אותה ממשלת טכנוקרטים. סגן ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, מוסא אבו מרזוק, יעמוד בראש משלחת התנועה למוסקבה.
לפני כמה ימים נפגש במוסקבה אבו מרזוק עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בעקבות הפגישה מסרה חמאס כי "משלחת ההנהגה קיימה התייעצויות פוליטיות עם משרד החוץ הרוסי כדי לדון באמצעים להפסקת אש על מנת להשיג קץ לתוקפנות נגד עמנו הפלסטיני, ולהבהיר את עמדת התנועה ומדיניותה לגבי טיפול בתיק האסירים שבידי ההתנגדות".