השרה לשעבר וחברת הכנסת אורנה ברביבאי, מספר 2 ביש עתיד, תתפטר היום (א') מהכנסת, בשל ריצתה לראשות העיר תל אביב-יפו בבחירות המקומיות שיתקיימו באוקטובר. מי שייכנס למפלגה במקומה הוא ירון לוי, לשעבר סגן ראש העיר בת ים.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ואורנה ברביבאי באירוע מפלגת יש עתיד
יאיר לפיד ואורנה ברביבאי באירוע מפלגת יש עתיד
שברה תקרת זכוכית בכנסת ובצה"ל, ומתכננת להחליף את חולדאי. ברביבאי
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
ירון לו
ירון לו
נכנס במקומה של ברביבאי. לוי
(צילום: דוברות יש עתיד)

בחודש שעבר הכריזה ברביבאי (60) על מועמדותה לראשות העיר תל אביב. היא תושבת העיר, נולדה ברמלה וגדלה בעפולה. היא שירתה בצה"ל כראש אגף כוח אדם בדרגת אלוף והייתה האישה הראשונה שהגיעה לדרגה זו. גם בכנסת היא שברה תקרת זכוכית כשהייתה האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון. בממשלת בנט-לפיד כיהנה כשרת הכלכלה, אך לא צלחה בקידום רפורמות משמעותיות.
ברביבאי נחשבת מקורבת ליו"ר המפלגה יאיר לפיד, שהגיע לתמוך בה בהכרזת מועמדותה ואף נאם והציג את פועלה. באירוע בחודש שעבר ברביבאי הציגה את משנתה ובעיקר התמקדה בחשיבות השמירה על תל אביב כעיר ליברלית ודמוקרטית, במיוחד בימים אלה ששבהם "הממשלה מנסה לכרסם בכך", לדבריה. ברביבאי קראה לחולדאי לפרוש מהמרוץ: "אני חושבת שרון, שאוהב את העיר, יגלה אחריות ולא יתמודד. אני אומרת את זה דווקא בגלל שאני מאמינה שהוא אוהב את העיר והוא צריך בעת החשובה הזאת להפקיד אותה בידיים הנכונות".
לפי שעה עדיין לא ברור מה ברביאי תעשה אם תיבחר לראשות העיר, אך היא אמרה שתפרסם תוכנית עבודה בהקדם. ברביבאי לא עסקה רבות בתחומים של שלטון מקומי או שאלות עירוניות, וכנראה שרק בהמשך היא תפרט מהי הביקורת שלה כלפי ראש העיר חולדאי. מה שבטוח, אם היא תיבחר מפלגת יש עתיד תקבל אחיזה על העיר התוססת בישראל במטרה לחזק את מעמדה לקראת הבחירות לכנסת. היא ולפיד אמרו באירוע ההכרזה: "אין אדם, מוכשר ככל שיהיה, שיכול לעשות את אותו תפקיד במשך יותר מ-25 שנה באותה הרמה ובאותה איכות".