בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את העבריין אבנר הררי באופן חלקי באישום שהוגש נגדו בפרשת המטענים. השופטים הרשיעו אותו בניסיון רצח הכדורגלן קובי מוסא מקבוצת הפועל ניר רמת השרון אך זיכו אותו מחמת הספק בהנחת המטען לזמרת מרגלית צנעני.
יחד עם הררי הורשע גם אבישי בן דוד, שלפי ראש הרכב השופטים, רענן בן יוסף, נמצאה התאמה בין הממצאים בשטח לבין ה-DNA שלו. על הזיכוי מהאישום בעניינה של צנעני אמר בן יוסף כי "תחושת הבטן השיפוטית נותנת חשד כבד שהררי השתתף בעניין, אבל התביעה לא הציגה שיחה טלפונית אחת שהשניים עסקו בסוגייה".
3 צפייה בגלריה
אבנר הררי ואבישי בן דוד בבית המשפט המחוזי ת"א
אבנר הררי ואבישי בן דוד בבית המשפט המחוזי ת"א
אבנר הררי בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מרגול מרגלית צנעני
מרגול מרגלית צנעני
ארכיון. מרגלית צנעני
(צילום: מוטי קמחי)
"נגד אבישי בן דוד הצטברו ראיות חד-משמעיות", אמר השופט שהזכיר חם-צוואר שבן דוד השתמש בו ואת שתיקתו בחקירה שחיזקה את טענות המשטרה. "הוא לא ניסה בעדותו ובחקירתו לתת הסבר לראיות הנסיבתיות", פסק.
כתב האישום נגד השניים הוגש במרץ 2017, אז טענה פרקליטות מחוז תל אביב כי הררי ובן דוד ניסו לרצוח את מוסא ובמעורבות בהטענת מטען לצנעני. לבן דוד יוחסה הטמנת מטען לאיש העסקים מאיר שמיר. כמו כן השניים הואשמו בקשירת קשר לפשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים ועוד.
נטען שהשניים נהגו להיפגש בחנות הירקות של הררי בהרצליה, שם ייצרו, הכינו והרכיבו מטעני חבלה שאותם כיוונו להפעיל לפי הזמנה ובתמורה לתשלום. אחד המטענים, כאמור, גרם נזק לרכבה של הזמרת מרגלית צנעני, ולפי הפרקליטות הנאשמים קשרו קשר שבן דוד יכין את המטען וירכיבו על רכבה לאחר שסירבה לטענו להשמיע את שיריו של הררי ברדיו. המטרה, לפי הפרקליטות, הייתה להפחיד את צנעני ואת מנהלי תחנת הרדיו.
בנוסף, השניים נאשמים במעורבות בהנחת מטען לכדורגלן קובי מוסא בפברואר 2017. נטען כי השניים קשרו קשר לחסלו, אם כי המניע אינו ברור. מטען הונח ברכבו, ובעת ההכנות להפעלתו בן דוד נתפס בזירה על ידי המשטרה.
3 צפייה בגלריה
הכדורגלן קובי מוסא
הכדורגלן קובי מוסא
הכדורגלן קובי מוסא
(צילום: עוז מועלם)
השניים הכחישו לאורך המשפט את המיוחס להם. הררי אף העיד כי הוא וצנעני שומרים על יחסים טובים, הופיעו ביחד ונפגשו באירועים שונים. "אין דבר כזה שאני אפגע באישה בת 70", טען. "אין לי סיבה לעשות דבר כזה בחיים".
מיכאל כהן וחגי בנימין מפרקליטות מחוז תל אביב הביעו סיפוק מההחלטה ומסרו כי "הכרעת הדין היום היא מסר חשוב מאוד שיצא תחת ידו של בית המשפט, במיוחד בתקופה כזאת כשהאלימות גואה ברחובות. מסר חד וברור שאין לתת למעשים כאלה יד ויש להוקיע אותם. בית המשפט קבע שהמעשים נלא אחת במטרה להטיל אימה על הציבור, מהווים עבירות מהחמורות ביותר ששי בספר החוקים".
עורך הדין אלון דוידוב, שייצג את הררי יחד עם איתן סבג וצ'רלי סבג, מסר כי "אנחנו יוצאים מפה ברגשות מעורבים, מצד אחד מודים לבית המשפט על שזיכה וקיבל את טענות ההגנה על כך שאין קשר בין האירוע שהיה עם רכבה של מרגלית צנעני לבין הררי. הוא קבע שאין שום ראיה הקושרת אותו לאירוע, ולפיכך מבחינתנו סוף פסוק בנושא הזה. בנושא של ניסיון הרצח של הכדורגלן קובי מוסא, בית המשפט לא קיבל את טענותינו וקבע ההיפך, שהררי מעורב באירוע הזה. דברים שלמעשה אנחנו כנראה נבחן בפני בית המשפט העליון בלית ברירה".
איתן סבג מימין ושי רודה משמאל עורכי הדין של אבנר הררי ואבישי בן דודהסנגורים איתן סבג ושי רודהצילום: מוטי קמחי
עורך הדין סבג הוסיף: "לאחר הכרעת הדין אנו רואים שבית המשפט מרשיע את אבנר הררי רק באירוע שנוגע לקובי מוסא, ואנחנו מאמינים שלאחר קריאת הכרעת הדין נוכל לשקול את הטענות שלנו וכמו שאני מכיר את אבנר הררי הוא ודאי ירצה לעמוק על חפותו וזה לא סוף פסוק".
סנגורו של אבישי בן דוד, שי רודה, אמר כי "מדובר במשפט שהתנהל במשך ארבע שנים וחצי עם עשרות עדים ומאות מוצגים. נטענו טענות בדבר קבילות ראיות תוך פגיעה בזכויות נאשמים וחשודים. בית המשפט כרגע קבע שאבישי אשם באישומים, יחד עם זאת מדובר בהכרעת דין שמשתרעת על פני עשרות עמודים ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה".