פרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, מביע בפני מקורביו תסכול כבד מהחלטת הממשלה להטיל סגר מלא והרמטי למשך שבועיים החל ממחר (שישי). בשיחות שקיים לאחר ישיבת הממשלה שבה התקבלה ההחלטה הוא אמר אמש: "אני חוזה בסיוט הזה עם בחילה". הבוקר נשמע גמזו ממלכתי יותר בעת שסייר במזרח ירושלים. "אני המלצתי על הידוק הסגר ולא לסגור את כל המדינה. הממשלה החליטה החלטה אחרת, אני מכבד אותה", הבהיר.
הוא ציין כי "מבחינת עצירת התחלואה ברור שכשסוגרים יותר זה עוצר יותר - המחיר הכלכלי הוא עצום. סמכותה של הממשלה לקבל החלטה שכזאת, היא קיבלה אותה בכובד ראש ואם החליטו לסגור יותר אז בסדר, נלך עם זה, זה יעזור לעצירת התחלואה".
2 צפייה בגלריה
פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו
"חוזה בסיוט עם בחילה". פרופ' גמזו
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בהצהרה לפני הסגר
בני גנץ בהצהרה לפני הסגר
"עלינו להיות קשובים לאנשים שמסייעים לנו". גנץ
(צילום: לע"מ)

גמזו אף הבהיר כי גם הוא מבין שהתחלואה מדאיגה למרות התנגדותו לסגר. "היא מאוד מאוד מדאיגה. היה אפשר אולי לסגור פחות אבל זה בסדר שהממשלה מקבלת החלטה שכזו. זה כן מסר לציבור. אם הממשלה הגיעה למצב שהיא סוגרת סגירה כל כך הרמטית את כל המסחר ואת כל הכלכלה כנראה שהתחלואה באמת בהיקף רחב - אני אומר שהיא בהיקף רחב".
"בשורה התחתונה המלצתי אחרת והממשלה קיבלה החלטה אחרת בסופו של דבר זה כן יכול לעזור להורדה נוספת של התחלואה". שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ גיבה את גמזו במרומז הערב ואמר כי "יש לנו אנשי ציבור מסורים שמסייעים לנו ואנחנו חייבים להיות קשובים אליהם".