עבר על מגבלות הכנסת הסחורות לרצועת עזה והערים על הבודקים: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שבע שנות מאסר בפועל על מיכאל פרץ (52) ממושב מבטחים שבעוטף עזה. הוא הורשע בביצוע שורת עבירות ביטחוניות. בנוסף, הוטל עליו קנס של 200 אלף שקל.
במאי האחרון הורשע פרץ בביצוע עבירות רבות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון והונאת נושים. עם זאת הוא זוכה מסעיפים חמורים ובהם סיוע לאויב במלחמה.
הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד פרץ ושני נאשמים נוספים במרץ 2015, בגין הברחה לרצועת עזה של סחורה ששימשה לשיקום תשתית המנהרות והתעצמות חמאס לאחר מבצע "צוק איתן". כתב האישום זעזע את התושבים בעוטף עזה, על רקע העובדה שהנאשם הוא תושב האזור.
3 צפייה בגלריה
פרץ בבית המשפט, עם מעיל על ראשו. ארכיון
פרץ בבית המשפט, עם מעיל על ראשו. ארכיון
פרץ בבית המשפט, עם מעיל על ראשו. ארכיון
(צילום: בראל אפרים)
הפרקליטות טענה כי פרץ ידע שאחד הסוחרים העזתיים מעביר את הסחורה שסופקה לחמאס, ואף הוזהר בנוגע לכך. למרות זאת, הוא לא נרתע והמשיך להבריח סחורות דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה לידי אותו סוחר פלסטיני, בהיקפי מסחר גדולים. לשם כך, נטען, הוא הסווה את הסחורה, קיבל תשלום במזומן, העלים מרשויות המס עסקאות בשווי שמונה מיליון שקלים, וכל זאת בזמן שהוא הוגדר פושט רגל והונה את נושיו.
בית המשפט המחוזי קבע כי חומרת מעשיו של פרץ גוברת, על רקע התקופה שבה בוצעו העבירות – לאחר מבצע צוק איתן.
הרכב השופטים בראשות נתן זלוצ'ובר ציין כי "בתקופה זו ספגו ארגוני הטרור בעזה פגיעה קשה, ועשו ככל יכולתם כדי להתחמש ולהתחזק על מנת לפגוע באזרחי ישראל, בין היתר על ידי בניית מנהרות וצבירת תחמושת. לשם כך נדרשו לארגוני הטרור משאבים שאותם ניסו להשיג גם דרך העברתם בעורמה במעבר כרם שלום". עוד ציין בית המשפט כי "לכל האירועים המשותף הוא חתירה חסרת עכבות של הנאשם לבצע כסף, ללא הבחנה בין המשוכות החוקיות הניצבות בדרכו".
3 צפייה בגלריה
חשיפת מנהרה במרחב ג'באליה
חשיפת מנהרה במרחב ג'באליה
מנהרה של חמאס. "חתירה חסרת עכבות לבצע כסף"
(צילום: דובר צה"ל)
פרץ טען כי בני משפחתו סבלו אף הם עקב ההליכים נגדו והפרסום הנרחב של הפרשה, שבו הוצג, בצירוף שמו ותמונתו, כמי שבגד במדינה וסייע לארגוני טרור. השופטים קבעו כי "לא מצאנו כי הפגיעה במשפחת הנאשם הייתה חריגה בהשוואה לסבלן של משפחות אחרות שמי מבניהן הורשעו בעבירות שיש עמן קלון".
לפרץ היו עבירות קודמות, בהן הרשעה בעבירת העלבת עובד ציבור, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. "הנאשם סיכן ביודעין את ביטחון המדינה. התמונה הכוללת שמצטיירת היא של נאשם שניהל את עסקיו במרמה, בחוסר שקיפות מוחלטת ובניגוד לדין כשדבר לא הרתיעו מלהמשיך ולעשות כן – גם לא החשש לפגיעה בביטחון המדינה ובלבד שיהיה לו רווח כלכלי מפעילותו העבריינית", קבעו השופטים עוד.
עו"ד מורן גז, מפרקליטות מחוז דרום, מסר לאחר מתן גזר הדין כי "הנאשם ניצל את היותו סוחר סחורות כדי להכניס ציוד לרצועה המתאפשר מטעמים הומניטריים ואת רצונה של ישראל לסייע לאזרחי הרצועה, והבריח ברזל בכמויות גדולות לאנשי חמאס".