מוסדות החינוך בסין ילמדו את התלמידים על האידיאולוגיה הפוליטית של הנשיא שי ג'ינפינג, במטרה לעזור להם "לבסס אמונה מרקסיסטית". כך הודיע אתמול (יום ג') משרד החינוך הסיני.
2 צפייה בגלריה
נשיא סין שי ג'ינפינג תלמידים
נשיא סין שי ג'ינפינג תלמידים
בתוכנית הלימודים: "מחשבותיו של שי ג'ינפינג על סוציאליזם"
(צילום: AP, AFP)
משרד החינוך הסיני מסר ש"מחשבותיו של שי ג'ינפינג על סוציאליזם, עם המאפיינים הסיניים בעידן החדש", יילמדו מבית הספר היסודי ועד לאוניברסיטה. המהלך נועד "לחזק את הנחישות" של התלמידים להקשיב לעקרונות המפלגה הקומוניסטית ולתמוך בה. בהנחיה למוסדות החינוך במדינה הדגיש המשרד שחומר הלימוד החדש חייב "לטפח רגשות פטריוטיים" בקרב התלמידים.
מאז שעלה לשלטון ב-2012 מנסה שי לחזק את תפקידה של מפלגת השלטון הקומוניסטית בכל תחומי החברה, כולל בעסקים, בתי ספר ומוסדות תרבות. בנאום בחודש יולי, לרגל מאה שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית, התחייב שי לחזק את הנהגת המפלגה ולהגביר את האחדות בעם.
2 צפייה בגלריה
 נשיא סין שי ג'ינפינג
 נשיא סין שי ג'ינפינג
"לטפח רגשות פטריוטיים בקרב התלמידים"
(צילום: AP)
בשנים האחרונות שי ביצר את שלטונו, טיפח את פולחן האישיות שלו והפך לשליט החזק מאז מאו דזה-דונג. בשנת 2018 אישרה מפלגת השלטון לבטל את הגבלת הכהונה לנשיא, מה שמאפשר לשי בן ה-68 להיות נשיא "לכל החיים". באותה שנה עוגנה האידיאולוגיה הפוליטית שלו בחוקה הסינית. מאז היא נלמדה בכמה אוניברסיטאות, וכעת תהפוך לחלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים הלאומית.