משלוח ענק של 3.8 ק"ג קריסטל מת' טהור ובאיכות גבוהה, שהוסלק בתוך 16 פחיות עם אבקת אנרגיה שנשלחו מתאילנד, נתפסו על ידי המשטרה בתום מבצע שבו שוטרים התחזו לשליחי דואר. עובד זר מתאילנד (29), שעובד בחקלאות באחד הקיבוצים בעמק הירדן, נעצר.
החקירה התחילה לפני כמה ימים, כשלמשטרת טבריה הגיע דיווח על חבילת סם יקרה שנשלחה מתאילנד לאותו עובד. "השוטרים שלנו התחזו לשליחי דואר", תיאר רפ"ק עוזי בוטבול, קצין אגף החקירות והמודיעין של משטרת טבריה. "הגענו למזכירות הקיבוץ, שם מרוכז הדואר שמועבר לנמענים, ולשם הוזמן העובד הזר לקבל את החבילה שלו. כעבור כמה דקות הוא הגיע, אישר שזו חבילה שממוענת אליו ויצא מהמזכירות כשהיא בידו". שניות אחר כך, הסתערו לעברו בלשי המשטרה ועצרו אותו לחקירה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר העובד הזר החשוד בייבוא קריסטל מת בתוך שקיות אבקת אנרגיה
תיעוד ממעצר העובד הזר החשוד בייבוא קריסטל מת בתוך שקיות אבקת אנרגיה
התחזו לשליחי דואר. רגע המעצר
(באדיבות דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
2 צפייה בגלריה
שקיות אבקת האנרגיה בתוכן הוחבא קריסטל מת
שקיות אבקת האנרגיה בתוכן הוחבא קריסטל מת
(באדיבות דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
"בחבילה מצאנו 16 פחיות, שבתוך כל אחת מהן קריסטל מת'", אמר רפ"ק בוטבול. "הפחיות היו אמורות להכיל אבקת אנרגיה אבל הכילו סם יקר, שנשלח למעבדות המטה הארצי". במשטרה מעריכים את שווי הסם בכ-5 מיליון שקלים, אולם מאחר שמדובר בסם טהור שמעורבב על ידי סוחרי הסמים - מחירו עשוי עוד להאמיר.
"מדובר בסם היקר והיוקרתי ביותר", הסביר גורם משטרתי במחוז צפון. "סם שגרם טהור שלו עשוי להגיע לאלפי שקלים ללקוח. זו אחת מתפיסות הסם הגדולות ביותר במדינה". מעצרו של החשוד הוארך עד ליום ראשון הקרוב. בחקירתו טען שהחבילה הייתה מיועדת לו, אך לא ידע שמדובר בסמים.
"הסם המסוכן הזה שתפסנו היה עלול להגיע לרחובות הערים בישראל ולסכן את ילדי ישראל", אמר נצ"מ אבי דניאלי, מפקד מרחב כינרת. "לשמחתי הצלחנו בעבודה מתוחכמת לשים את היד על הסם, שמכירתו לצרכנים היא אירוע שמחולל פשיעה חמורה ומסכן את חייהם של אזרחי המדינה".