5 צפייה בגלריה
"למה להשתמש במילים כאלה?". גליה רהב ואלון בר
"למה להשתמש במילים כאלה?". גליה רהב ואלון בר
"למה להשתמש במילים כאלה?". גליה רהב ואלון בר
(צילום: אביגיל עוזי)
פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות לשעבר במרכז הרפואי שיבא ואחת מסמלי המאבק בקורונה, הגיבה בכעס בצהריים (יום חמישי) על הפרסום ב-ynet על אודות מינויו של אלון בר למנכ"ל החברה הממשלתית "שלום קור". בר, נזכיר, פרסם בשנתיים האחרונות דברים קשים נגד בכירי מערכת הבריאות בישראל על רקע מגפת הקורונה, ובין היתר טען שרהב "שרפה את ישראל" וכי יש על ידיה "דם של אלפים". לדברי רהב, "לבן אדם שמדבר ככה לא מגיע להיות בתפקיד ציבורי".
רהב הוסיפה: "אני חושבת שזו בושה וחרפה אם זו הרמה של אנשי הציבור בתפקידים האלה. אם אדם כותב כאלה דברים - זה לא ייתכן. הוא יכול לא להסכים, זה בסדר גמור. יש כל כך הרבה מחקרים שהראו איך החיסונים מנעו תמותה, אבל להשתמש במילים כאלה? מדובר באדם שאסור שיהיה איש ציבור. כבר נמאס לי להתעסק בעניינים האלה. מגיע לו שאתבע אותו, ואשקול לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוץ נגד רהב
(מתוך טוויטר )
5 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר)
גם ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס שהוא ורעייתו הותקפו גם כן, הביע זעם על המינוי. "האיש שעסק במשך שנתיים ברצח אופי, השמצות, הסתה מכוונת, ניסה לגייס לכאורה אנשים על שיפגעו באנשי משרד הבריאות קיבל עכשיו תפקיד חלומי. נחמן שי - זה האיש שיהיה פרצופה של ישראל בתפוצות? באמת? יש מאות אמירות שלו שמעוררות חלחלה וגועל וחוצות כל קו אדום. הוא זה שנבחר? באמת? תתביישו", כתב בטוויטר.
יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בשיבא ד"ר זאב פלדמן, תקף גם הוא: "הזדעזענו לקרוא שאלון בר, אדם שהסית והתבטא באופן אלים כלפי רופאות ורופאים ברשתות החברתיות, מונה לעמוד בראש חברה ממשלתית של הסוכנות היהודית. ככה לא נלחמים נגד מגיפת האלימות כלפי צוותים רפואיים, המאיימת על איתנות מערכת הבריאות. ככה רק מלבים אותה, ושולחים למסיתים מסר של רפיסות רשויות אכיפת החוק, המביאה להתרת דמם של הצוותים הרפואיים ושאין מחיר ציבורי לאלימות כלפי רופאים ורופאות".
פדלמן הוסיף: "אני קורא לשר התפוצות נחמן שי לבטל את המינוי של אלון בר למנכ"ל החברה הממשלתית 'שלום קור', שכן מדובר במינוי שדגל שחור בוהק של הסתה מתנוסס מעליו. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי, בוודאי לא של מי שאמור לעמוד בראש חברה ממשלתית".
הבוקר, נזכיר, פורם ב-ynet כי משרד תפוצות והסוכנות היהודית מינה את בר לתפקיד מנכ"ל חברת "שלום קור", גוף חצי ממשלתי וחצי סוכנותי שמרכז מתנדבים יהודים מהארץ ומהעולם לפעולות חברתיות. בר מונה לתפקיד למרות שעד לאחרונה היה אחד הקולות הבולטים במאבק נגד משרד הבריאות סביב מדיניות החיסונים, המסכות והסגרים. הוא נבחר לתפקיד הבכיר מבין 170 מועמדים שמוינו אליו, וככל הנראה בסוכנות ובמשרד התפוצות לא ממש היו ערים להתבטאויותיו החריפות – על אף שחשבון הטוויטר שלו מלא בציוצים בוטים בנושא.
5 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר )
את דברי הנאצה על רהב כתב בר בהתייחס לדו"ח של מח"צ, מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה, שקבע כי על שנת הסגרים הראשונה שילמה ישראל "1.8 מיליון שנות חיים". בר הוא אחד משני מורשי חתימה במח"צ, התארגנות התנדבותית של רופאים, חוקרים, ואנשי רווחה ש"החליטו כי אינם יכולים עוד לשתוק אל מול צורת ניהול משבר הקורונה". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס טענה כי כמה רופאים שחברים במח"צ הם מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים. אלה שהכחישו שהם מתנגדי חיסונים הגישו נגדה תביעת דיבה – שנדחתה.
ב-18 בספטמבר 2021, אחרי שמאיר פרייס צייץ על כך ש"ה-FDA המליץ עבור ארה"ב באיחור של חודשיים את המלצת הצט"מ הראשונה", כתב בר: "ה-FDA פחות התרשם מבת זוגו של ד"ר פרייס, את השקרים והנדסת התודעה שהיא מוכרת בארץ, האמריקאים פחות קנו. אולי הם הסתכלו על הנתונים וראו, איך אשתו של מאיר, הצליחה לקחת מדינה קטנה וצעירה כמו ישראל, ולהביא אותה לצמרת העולמית של מתים ומאומתים למיליון. הכישלון על הידיים שלה, והכישלון עולה בחיי אדם". עוד לפני כן, ב-1 באוקטובר 2020, כתב על אלרעי-פרייס: "הטיפוס הדוחה הזה, ד"ר קרואלה דה ויל אלרעי, הטיפוס שהיה סגן מנהל בי"ח כרמל, שעמד בצמרת הרשימה המפוקפקת של בתי חולים בהם מתו הכי הרבה אנשים מזיהומים".
5 צפייה בגלריה
הציוצים של אלון בר בטוויטר
הציוצים של אלון בר בטוויטר
(מתוך טוויטר )
ב-13 ביולי 2021 כתב בר: "רופאים שהמליצו וקידמו חיסון מחלימים, אליו שמקדמים במרץ מנה 3, בלי שם בסיס מחקרי, רק על בסיס תחושת בטן, הם פושעים... הם אחראים למוות של אנשים. החיסון חשוב לאוכלוסיות סיכון, החיסון מסייע באופן משמעותי במניעת מחלה קשה. אבל לחסן מחלימים, או במנה שלישית, אנשים שבריריים, זו רשלנות פושעת".
ב-16 בנובמבר 2021 צייץ בעקבות אמירה של מנכ”ל משרד הבריאות נחמן אש לפיה נשקלת מנת חיסון נוספת לקורונה: “כמו נרקומנים שחייבים עוד מנה, האנשים שמחויבים לקונספציה לא יעצרו לעולם. הם לא שואלים, איך ייתכן שיש פה יותר מתים למרות החיסון ולמרות הבוסטר? הם לא עוצרים לחשוב שהסיכון הולך ועולה בכל מנה נוספת. מה שצריך לקחת ארבע פעמים בשנה, לא יכול להיחשב חיסון, ואם לא נעצור את זה, זה לא ייגמר לעולם”.
מהסוכנות היהודית נמסר הבוקר: "תהליך הבחירה נעשה עם משרד התפוצות ו'מוזאיק יונייטד', על בסיס גיוס מועמדים ומיון מקצועי על ידי חברת משאבי האנוש 'מתאם'. בר נמצא מתאים בזכות כישוריו ונסיונו, כיוון שניהל בשמונה השנים האחרונות את 'סיד ישראל' (הסניף הישראלי של האגודה לפיתוח בינלאומי). הפרטים שהוצגו על ידי 'ידיעות אחרונות' אינם מוכרים לנו ונברר את הדברים לעומקם". שר התפוצות נחמן שי מסר: "הדברים נמצאים כעת בבדיקה".
אלון בר מסר הבוקר: "החיבור בין מח"צ וביני להתנגדות לחיסונים הוא שקר מוחלט ולו בשל הסיבה שמהרגע הראשון תמכו חברי מח"צ בחיסון האוכלוסיה שבסיכון ומיותר לציין, שהם וגם אני התחסנו. לשמחתי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, בה עדיין מותר להביע עמדה שונה מעמדתו של הממסד. הרדיפה אחרי מי שחושב אחרת, צריכה להדיר שינה מעיני כולנו. מח"צ היא פורום התנדבותי בו חברים 30 מבכירי אנשי המדע והרפואה בארץ, בהם מנהלים של 5 בתי חולים, מנכ"לי משרד בריאות, מנהל קופת חולים, חתני פרס נובל וישראל שהציגו אלטרנטיבה מדעית ומקצועית למדיניות משרד הבריאות. אני גאה שהייתי מהיוזמים של הפורום הזה וגאה שכל הפעילות שלי בהתנדבות מלאה. אין לי דבר להסתיר בנושא ואני נושא עיניי למשימה החשובה של חיבורם של יהודי התפוצות לישראלים, לטובת הירתמות לאתגרים הומניטריים גלובליים".