1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע
נתניהו באחת מזירות הפיגועים האחרונים
( צילום: חיים צח / לע"מ)
המשטרה עצרה אתמול (חמישי) צעיר בן 23 מבית שמש בחשד שאיים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהפיץ הודעות מאיימות בקבוצת וואטסאפ שנפתחה לאחר הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם.
על פי חקירת המשטרה, החשוד שלח ביום שלישי בקבוצת הוואטסאפ "שעת מלחמה" שבה הוא חבר הודעה "שכל אחד יסחוב איתו נשק, יהיה נשק לכולם והזדמנות לדפוק לביבי כדור בראש". כמו כן, יום למחרת כתב: "מי שרוצה לקנות נשק שישלח הודעה. כשזה על החיים שלך אתה לא צריך רישיון, החוק לא מעניין אותנו".

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו בחמישה ימים, אך השופטת ג'ויה סקפה שפירא הורתה לשחררו בתנאים מגבילים: "התכתובות שהוצגו לי מקימות חשד סביר לכך שהמשיב השתתף בקבוצת וואטסאפ ציבורית והתבטא באופן שיש בו איומים ואף הסתה לאלימות. במובן הזה יש חשד סביר לביצוע העבירות. מדובר בעבירה המקימה מסוכנות מעצם טיבה, ואולם המשיב נעדר כל עבר פלילי ולא הוצגה ראייה קונקרטית לכך שהמשיב עלול לבצע מעשה אלימות. נאסר על המשיב לעשות שימוש ברשת האינטרנט וטלפון חכם או במחשב".
חן הולנדרעו"ד חן הולנדר

עו"ד חן הולנדר שמייצג את החשוד מסר: "אני מברך על ההחלטה לשחרר את מרשי ממעצר וקבלת טענותיי שמעבר לדברי ההבל שבגינן נעצר, לא נשקפת ממנו כל מסוכנות קונקרטית לנקיטה באלימות".