2 צפייה בגלריה
דור אזיו וחשוד נוסף המואשמים בסיוע לרצח של נריה עמר בבית שמש
דור אזיו וחשוד נוסף המואשמים בסיוע לרצח של נריה עמר בבית שמש
דור אזיו והקטין שנאשם
דור אזיו, בן 21, נאשם בשידול לפציעה בנסיבות מחמירות ומתן אמצעים לביצוע פשע, לאחר שלפני כחודש הניח סכין בידי חברו א', בן 17, ושידל אותו לרצוח את נריה עמר (18) - בן דודו של אזיו - במסיבה. הקטין נאשם בהמתה בקלות דעת, חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.
אזיו הורשע בשנת 2017 בהריגה ועבירות נוספות ונגזרו עליו חמש שנות מאסר. בספטמבר 2020 שוחרר והושם בפיקוח של אזיק אלקטרוני. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
על-פי כתב האישום, ב-25 ביוני 2021, "המנוח, נריה עמר, הזמין שנייים מחבריו למסיבת יום הולדת של אחד החברים במושב מחסיה שליד בית שמש. סמוך לשעה 03:00, כשרצו החברים לעזוב, המנוח פנה לרוצח וביקש ממנו שלא יעזבו.
"בין השניים החל ויכוח תוך כדי שהם יוצאים מהמבנה, דוחפים ומכים זה את זה. במהלך התגרה שלף המנוח נריה עמר חפץ חד, הניף לעבר הקטין הרוצח ופצע אותו בכף ידו בין האגודל לאצבע. החוגגים הפרידו בין השניים והם הסתלקו מהמקום".
2 צפייה בגלריה
נריה עמר
נריה עמר
המנוח, נריה עמר
(באדיבות המשפחה)
לאחר מכן, א' הקטין נסע לביתו של אזיו. השניים נכנסו לחדר וא' סיפר לו את שאירע במסיבה. לפי האישום, אזיו פתח את המגירה בשידה שבחדרו, הוציא ממנה סכין קפיצית בעלת להב באורך של 10 ס"מ, הניח אותה בידיו של הקטין ואמר לו "לך תעשה, אני איתך". כעבור עשר דקות יצא א' הקטין עם הסכין לעבר רכבו ונסע לכיוון המסיבה.
אזיו, שידע על כוונותיו של א', סיפר לאמו ולבת זוגו (אחות של א') כי הקטין נפצע בידי המנוח וכי הוא שב כעת להתעמת איתו במסיבה. אזיו סירב להפצרותיה של בת זוגו להניא את א' מלפגוע במנוח.
בעת הזו, מתואר באישום, א' הגיע למקום המסיבה במושב מחסיה וביקש מהקורבן לבוא לשוחח עמו מחוץ למבנה. עמר המנוח נענה לבקשה והשניים שוחחו עד שפרצה ביניהם תגרה שבמהלכה שלף א' את הסכין שקיבל מאזיו ודקר את נריה בעכוזו ובבטנו וגרם לו פציעות קשות. עמר פונה לבית החולים ומת מפצעיו דקות ספורות לאחר מכן.
שלשום הוגשה הצהרת תובע לבית משפט השלום בירושלים על הכוונה להגיש כתב אישום בגין הרצח. השופט אלעד לנג הורה על הסרת צו איסור הפרסום בפרשה, אך שמו של החשוד ברצח נותר אסור בפרסום מפני שהוא קטין.
עו"ד גבי טרונשווילי, שמייצג את דור אזיו, מסר: "ההר הוליד עכברון. טענתי לאורך כל הדרך שלמרשי לא היה חלק באירוע המצער הזה והדבר האחרון שהוא רצה זה שמישהו יקפח את חייו, ומסתבר שגם צדקתי.
"מחשדות של רצח וסיוע או שידול לרצח נותרנו עם שידול לפציעה ומתן אמצעים לביצוע פשע בלבד. התיק מבוסס על אמירות של ילד קטן שחשוד ברצח ומחפש מטבע הדברים לעשות כל שביכולתו כדי להפחית מחומרת מעשיו ולהסיט את האש לעבר אחרים. לאחר שנלמד את הראיות אני סמוך ובטוח שנוכל להפריך גם את הטענות הקלושות האלה ולהוכיח את חפותו המלאה של מרשי".
עו"ד מיכאל עירוני, המייצג את הקטין הנאשם, מסר: "קיבלנו היום את כתב האישום. נלמד את החומר בצורה מסודרת ואז נוכל לפרוס את הטענות שלנו בפני בית המשפט".