פיגוע בשומרון בזמן המלחמה: ישראלי נרצח הבוקר (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לכפר הפלסטיני בית ליד בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב עינב בשומרון. מחבלים פתחו בירי לעבר רכבו של הישראלי, וכתוצאה מכך הרכב התהפך. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים וחסמו צירים במרחב שבו התגלו תרמילי קליעים.
2 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בשומרון
חשד לפיגוע ירי בשומרון
הזירה בשומרון
ממד"א נמסר כי בשעה 10:06 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב שכתוצאה מכך התהפך בכביש 557. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו לבצע טיפול רפואי ראשוני בגבר כבן 35 שנפצע אנוש, ובהמשך קבעו את מותו.
חובש בכיר במד"א בנצי לנדסברג סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשיחים בצד הכביש רכב הפוך על הגג. נהג הרכב היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בעקבות הפיגוע: "אני אומר לממשלה, העם מאחוריכם לתת מכה רצחנית. בינתיים אנחנו סופגים מכה אחרי מכה. אתם חייבים להחליף דיסקט, כמו שהחלפתם בעזה להפוך אותו ביהודה ושומרון. רק שלשום דרשנו להחליף את הדיסקט בצורה מלאה ולחסום את הכביש הזה משכם, שמוביל לכיוון עינב, ולסגור אותו לתנועה. לצערי הרב, אחרי יומיים של תחנונים קיבלנו, אחרי פיגוע ירי אחר שכבר היה כאן, חסימה לא מלאה ולא בידוק מלא. אנחנו משלמים כאן בדם".
2 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בשומרון
חשד לפיגוע ירי בשומרון
זירת הפיגוע
מאז תחילת המלחמה, קיים חשש במערכת הביטחון מהתעצמות אירועי הטרור גם ברחבי יהודה ושומרון. ביום שלישי אירע ניסיון פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון. באירוע זה לא היו נפגעים. בסריקות נמצאו כלי הנשק והרכב. יום למחרת היורה הסגיר את עצמו בעקבות פעילות של צה"ל ושב"כ מול משפחתו. במקביל ללחימה בעזה, צה"ל מנהל מדי יום מבצעי מעצרים ופשיטות על קיני מחבלים ומוקשים ברחבי הגדה.
מנגד, פלסטינים רבים ביהודה ושומרון טוענים לעלייה דרסטית במספר מקרי החיכוך והאלימות של מתנחלים כלפיהם, במיוחד כימים אלו, בשיא עונת מסיק הזיתים.