המשטרה חוקרת חשד שלפיו מלווה בהסעה תקף ילד בן 5 שלומד בגן לחינוך מיוחד ביישוב קדימה-צורן בשרון. המלווה מכחיש את המיוחס לו, והחקירה תקועה מאחר שלא נמצא עדיין חוקר מתאים שינסה לגבות גרסה מהילד. בפתח הכתבה - שיחה מוקלטת בין אמו של הילד למלווה.
המקרה אירע בסוף החודש שעבר. הילד, שמתקשה להתבטא בגלל בעיות קשב וריכוז, שב לביתו בשעת אחר הצהריים עם ההסעה. אמו נחרדה לגלות שריטות וחבלות על צווארו. "התקשרתי לגן ואמרו לי שהוא יצא לצהרון ולא היו עליו חבלות", סיפרה היום (א') האם.
היא הוסיפה: "התקשרתי לצהרון והם אמרו שהוא הגיע עם השריטות לצהרון. חשדתי שהוא הותקף והתקשרתי למלווה בהסעה. הוא אמר לי שהבן שלי השתולל בהסעה ועל מנת להרגיע אותו הוא דגדג אותו. התעמתי איתו ואמרתי לו שלא ייתכן שמדגדוגים יהיו שריטות על צוואר הילד והוא הכחיש תקיפה".
1 צפייה בגלריה
החבלות והשריטות בפניו של הילד
החבלות והשריטות בפניו של הילד
החבלות על צווארו של הילד
(באדיבות המשפחה)
בשיחה מוקלטת שבה השניים התעמתו, אמר המלווה: "מה שקורה זה שהוא התחיל להשתולל והייתי חייב להעסיק אותו. הוא התחיל לירוק על ילדים אחרים ואם לא הייתי מעסיק אותו - הוא היה מרביץ ומשתולל".
האם: "אתה יכול לראות את התמונות בוואטסאפ? זה נראה לך לדגדג ככה את הילד?".
המלווה: "הוא כל כך השתולל שמרוב שהשתולל הייתי חייב להעסיק אותו. הוא עבר מכיסא לכיסא, לא חגר את עצמו לשנייה אחת".
האם: "אתה יכול להסביר לי דגדוגים בצוואר עם סימנים כאלה?".
המלווה: "נכון, דגדגתי אותו אבל לא עד כדי כך שזה הפריע לו. מרוב שהוא השתולל הוא נפל וחטף מכה בצוואר מאחורה, התחיל לבכות לי ואחר כך חזר והמשיך להשתולל".
האם: "הילד לא נפל, אתה שרטת לו את כל הצוואר".
המלווה: "דגדגתי אותו, נכון, אבל לא שרטתי אותו".
האם: "תסתכל בתמונות מה עשית לילד שלי".
המלווה: "דברי גם עם הנהג, הוא ראה בדיוק מה הוא עשה. הוא התלונן במשרד וגם אני התלוננתי".
האם: "לא משנה מה הילד שלי עשה, אין לך זכות לשרוט לו את כל הצוואר".
המלווה: "אני לא עשיתי לו כלום. תפסיקי".

"אי אפשר בדגדוגים לגרום לחבלות כאלו"

האם ושאר בני המשפחה הצליחו לדובב את הילד שכאמור מתקשה להתבטא. הוא סיפר שהמלווה דגדג אותו ובעקבות כך נפל על רצפת רכב ההסעה ופרץ בבכי. לאחר המקרה נלקח הילד לרופא. "אנחנו חושדים שהמלווה תקף אותו", אמרה האם. "אנחנו לא מבינים איך אפשר לתקוף ככה ילד בן 5 שמוגדר חסר ישע. אי אפשר בדגדוגים לגרום לשריטות וחבלות כאלו".
בעקבות המקרה הוגשה תלונה בתחנת המשטרה "שדות" ביישוב. במשטרה מייחסים למלווה חשד של תקיפת חסר ישע, אולם 11 ימים אחרי הגשת התלונה עדיין לא נגבתה מהילד עדות. במשטרה אמרו: "אנחנו ממתינים לחקירת ילדים".
ממועצת קדימה-צורן נמסר: "המועצה רואה חשיבות עליונה בשמירה על ביטחונם של ילדי/ות היישוב. למרות שהנושא נמצא עדיין תחת חקירה של משטרת ישראל, מיד עם קבלת התלונה פעלה המועצה ודאגה לכך שחברת ההיסעים שמפעילה את ההסעה ומעסיקה את המלווה, תשעה אותו מפעילות עד לקבלת לממצאי החקירה.
"מחלקת החינוך שוחחה עם הורי התלמיד כדי לחזק ולהציע עזרה ככל שניתן ותמשיך ללוות את התלמיד ומשפחתו גם בהמשך. הפיקוח על החינוך המיוחד במשרד החינוך עודכן בפרטי האירוע והנחה את גורמי המקצוע מתחום החינוך המיוחד בהתאם. ראש המועצה, קרן גרין, עוקבת מקרוב אחר הטיפול באירוע ומצפה בהקדם לממצאי החקירה של משטרת ישראל בנושא".