פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (רביעי) כתב אישום נגד תושב קריית ביאליק בן 31, שביקש להיכנס לבית קפה בעיר וסורב. בתגובה הוא החליט לנקום, הצטייד בבקבוק שהכיל חומר דליק, וחזר אל בית הקפה בניסיון להציתו.
בתום חקירה שניהלה משטרת זבולון, הגישה כאמור פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות חמורות של החזקה ונשיאת נשק, ניסיון הצתה, ייצור נשק והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.
סולמון זאודה הגיע ב-10 במרץ לבית הקפה הממוקם בקריון שבקריית ביאליק. הוא ישב במקום, הזמין משקאות אלכוהוליים, ועקב סירובו לשלם את החשבון הוזמנה משטרה למקום. כעבור ארבעה ימים, בשעת לילה, הגיע זאודה לבית העסק פעם נוספת וביקש להיכנס. המאבטח שהיה במקום מנע ממנו לעשות זאת, על רקע סירובו לשלם את החשבון בפעם הקודמת. בתגובה איים זאודה על המאבטח: "אני לא פראייר, אתה תראה", ועזב את המקום.
התביעה טוענת כי בשלב זה גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לייצר בקבוק תבערה, ולהשליכו לעבר בית הקפה. "הנאשם צעד לכיוון ביתו, הצטייד בבקבוק זכוכית וניגש לתחנת דלק. הוא מילא את הבקבוק בדלק, והניח בקצהו דבר מה אשר שימש לו כפתיל – במטרה להשליכו לעבר בית העסק", נטען בכתב האישום.
שעה מאוחר יותר צעד זאודה לכיוון בית הקפה, כשבאמתחתו בקבוק התבערה. כאשר הגיע למרחק של מספר מטרים ממנו, הדליק את בקבוק התבערה והשליך אותו "במטרה לשלח אש במזיד בבית העסק. בקבוק התבערה פגע בקיר, התנפץ, החל לבעור, וזמן קצר לאחר מכן האש כבתה", כך לפי האישום.
2 צפייה בגלריה
תמונת הכובע של החשוד
תמונת הכובע של החשוד
נזקי ניסיון ההצתה. צילום: דוברות המשטרה
מיד לאחר השלכת בקבוק התבערה נמלט זאודה מהמקום. חוקרי תחנת זבולון איתרו אותו בביתו כשברשותו סמים מסוכנים שלא יועדו לצריכה עצמית ושהוחזקו ללא היתר – בעיקרם קוקאין וקנאביס שהחביא במקומות שונים.
חוקרי המשטרה איתרו סרטונים ממצלמות האבטחה, שבהם נראה הנאשם כשהוא מגיע אל בית הקפה ומסורב להיכנס. בהמשך הוא נראה מחזיק בקבוק זכוכית מלא בדלק, צועד לעבר בית העסק ומשליך אותו. עוד קלטו המצלמות את זאודה פותח במנוסה רגלית מהמקום מיד לאחר התלקחותו של בקבוק התבערה.
לרוע מזלו, במהלך המנוסה נפל בזירה הכובע שחבש זאודה. הכובע נשלח לבדיקת מעבדה, ונמצאו עליו סימני דנ"א של הנאשם, מה שקשר את זאודה מיד לעבירות המיוחסות לו.
2 צפייה בגלריה
תמונת הכובע של החשוד
תמונת הכובע של החשוד
כובעו של זאודה שנפל בעת המנוסה. צילום: דוברות המשטרה
קצין חקירות ומודיעין בתחנת זבולון סגן ניצב זיו מלמוד אמר: "מיד עם קבלת הדיווח למוקד 100 על ניסיון ההצתה, התייחסנו לאירוע כחמור ביותר. החשוד נעצר ונחקר כעבור זמן לא רב מרגע ביצוע המעשה. לאחר חקירה מאומצת של חוקרי התחנה, גובש נגדו כתב אישום חמור בשל אופי העבירות שביצע – עבירות שהעונש בצדן יכול להגיע לשנות מאסר רבות".
בקרוב ידון בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.