נער פלסטיני בן 13 נהרג היום (ו') במהלך העימותים השבועיים עם כוחות הביטחון בכפר דיר אל-חטב שליד שכם. הנער, מוחמד דעדס, נפצע קשה מירי בבטנו והובהל לבית חולים - שם מת מפצעיו. בסהר האדום הפלסטיני מסרו כי בעימותים נפגעו 71 איש, מרביתם באורח קל בלבד משאיפת גז מדמיע.
העימותים והפרות הסדר התרחשו על ציר ליד אלון מורה: 15 פלסטינים זרקו שם אבנים, גם עם רוגטקות. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. בצה"ל אמרו כי מתוחקרת הטענה לפגיעה קטלנית באחד ממפרי הסדר.
3 צפייה בגלריה
מוחמד דעדס
מוחמד דעדס
מוחמד דעדס, הנער שנהרג היום בשכם
3 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל סמוך לשכם
עימותים בין פלסטינים לחיילי צה''ל סמוך לשכם
העימותים היום ליד שכם
(צילום: AFP)
מוקדם יותר היום נרשמו הפגנות גם בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים: עשרות בני אדם מחו שם לאות הזדהות עם המשפחות הפלסטיניות שהחליטו השבוע לדחות את הצעת הפשרה של בית המשפט העליון בעניין העתירה שלהן נגד גירושם מבתיהן. ערכאות קודמות יותר קבעו כי הבתים יושבים על אדמות השייכות לעמותה יהודית, וכי על המשפחות הללו להתפנות משם.
במסגרת הצעת הפשרה שנדחתה המשפחות היו הופכות ל"דיירים מוגנים" ונשארות בבתיהן למשך 15 שנים - או עד להשגת הסדר. כעת יידרש העליון להכריע בסוגיה הנפיצה, שבה השתמש חמאס כאחד מצידוקיו לשיגורי רקטות לעבר ירושלים, אותם שיגורים שהביאו לפתיחת מבצע "שומר החומות" בחודש מאי.

"יש אקטיביסטים רבים שמגיעים לתמוך בנו, אנחנו לא צריכים להתאמץ, עשרות מגיעים אלינו מדי יום. מדובר בסוגיה בקנה מידה בינלאומי", אמר סאלח דיאב, תושב השכונה ופעיל ידוע משייח ג'ראח. "אנחנו כבר לא מאמינים בצדקת המשפט הישראלי", אמר דיאב. הוא הדגיש כי הוא "רגוע מאוד", למרות דחיית הפשרה והאפשרות שבית המשפט יכריע נגד המשפחות: "יש לחצים בינלאומיים על ממשלת ישראל, אפילו מעזה הגיע מסר שאמר לישראל - שייח' ג'ראח זה קו אדום".