מהומה בטיסת לופטהנזה מנתב"ג לפרנקפורט: שישה ישראלים שהמריאו הבוקר (יום ג') לפסטיבל מוזיקה במקסיקו דרך גרמניה התפרעו במטוס, סירבו לעטות מסכות, השתכרו והתעמתו עם צוות האוויר במטוס. ל-ynet נודע כי לאחר הנחיתה בפרנקפורט נעצרו הישראלים על-ידי המשטרה והועברו לחקירה. נוסעת במטוס העידה: "כישראלית הרגשתי בושה".
1 צפייה בגלריה
ארכיון מטוס לופטהנזה ממריא מינכן גרמניה
ארכיון מטוס לופטהנזה ממריא מינכן גרמניה
מטוס לופטהנזה. ארכיון
(צילום: רויטרס)
זמן קצר לאחר ההמראה מנתב"ג של טיסה LH691 הסירו השישה - צעירים בשנות ה-20 לחייהם - את המסכות, עמדו במעברים בניגוד לתקנות. לאחר שהוזהרו החלו להתעמת ולקלל את צוות הדיילים. בהמשך פתחו הצעירים בקבוקי אלכוהול שהביאו מהדיוטי פרי, החלו להשתכר, עד שלצוות המטוס לא נותרה ברירה אלא להזמין משטרה לנחיתה.
נועם, אחת הנוסעות על המטוס, סיפרה שהתביישה להיות ישראלית בטיסה: "לאורך כל הטיסה הם הורידו מסכות, עמדו למרות שביקשו מהם כמה פעמים להתיישב גם בכריזה וגם פנים מול פנים. באיזשהו שלב הם פתחו בקבוק אלכוהול והתחילו להרים שוטים", שחזרה. "שום דבר לא עזר. לפני הנחיתה הטייס כרז לכולם להישאר במקום כי עולים שוטרים ואז הם החלו לקלל את הדיילים בעברית ולהמשיך להשתולל. הם היו מגעילים, זה היה מאוד חריג ומביש".
לופטהנזה מסרה בתגובה ל-ynet: "החברה מאשרת כי בטיסתה LH691 ב-13 באפריל 2021 מתל אביב לפרנקפורט, גילתה קבוצה של שישה נוסעים התנהגות פרועה במהלך הטיסה. הם לא כיבדו את החובה לשאת מסכה, התכנסו במעבר ולא כיבדו את המרחק המינימלי וצרכו משקאות אלכוהוליים שהביאו לעצמם. למרות שהצוות חזר בפניהם שוב ושוב על הנהלים הם המשיכו להתנהג בצורה הזאת עד להגעה לפרנקפורט. אפילו אזהרה בכתב לא הרתיעה את הנוסעים הללו. כתוצאה מכך הודיע צוות לופטהנזה למשטרת הפדרלית הגרמנית, שלקחה את השישה לחקירה לאחר הגעתם לפרנקפורט. בטיחות וביטחון הטיסה נמצאים בעדיפות הגבוהה ביותר בלופטהנזה".