1 צפייה בגלריה
לימור לבנת יאיר נתניהו
לימור לבנת יאיר נתניהו
"המערכת כשלה בחינוך שלו". לימור לבנת ויאיר נתניהו
(צילום: יריב כץ )
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשיך להתקוטט בטוויטר, ואמש (שבת) הוא ניהל חילופי דברים קשים עם מי שהייתה עד לפני שנים מעטות אחת הדמויות הבולטות בליכוד - לימור לבנת. בין היתר כתב נתניהו הבן לשרה לשעבר: "לכי קיבינימט!!!! ברוך שפטרנו ממך בליכוד".
המריבה החלה לאחר שלבנת פנתה ברשת החברתית לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ותהתה מדוע לא הביע ביקורת על פעילי הימין הקיצוני שהשתתפו בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה: "איך לא הצלחת להוציא מילת גינוי אחת לאנשי לה-פמיליה ששרו שירי הלל ליגאל עמיר בהפגנה בבלפור ב'פגוש את העיתונות'. אף מילה. פחדת על המקום בפריימריס מה? בושה".
יאיר נתניהו התערב וכתב תוך שימוש בקללות: "שמאלנים קיצונים קוראים במפורש לרצוח את נתניהו. אנרכיסטים שמאלנים ב'הפגנות' במימון כספי סחר בילדות פוצצו מכות שוטר שנזקק כעת לניתוח. לכי קיבינימט!!!! ברוך שפטרנו ממך בליכוד".
לבנת לא נשארה חייבת וכתבה בחשבונה כי עודנה חברת ליכוד: "עדין נפש שכמוך, אופס, טעית. ממש לא נפטרתם ממני בליכוד. הייתי חברת ליכוד ותנועת החירות שנים רבות לפני שאביך הצטרף כחבר, למרות שהוא מבוגר ממני, ואני עדיין חברת ליכוד. לך לעבוד".
בסופה של ההתכתשות חסמה לבנת את חשבונו של יאיר נתניהו בטוויטר והוסיפה: "כשרת חינוך לשעבר אני מאשרת - המערכת כשלה בחינוך שלו, וזה כנראה לא בר תיקון. עם צורת דיבור כזו אין לי שיח. אני חוסמת".
אך נתניהו הבן המשיך לענות ללבנת: "לכי את! ממה את מתפרנסת באמת חוץ מפנסיה תקציבית בעשרות אלפי שקלים על חשבון הציבור על שנים רבות של 0 תרומה למדינה ו-0 תרומה לימין?! ציבור הבוחרים של הליכוד העיף אותך בבעיטה, ולטעמי מאוחר מדי. להיות חבר ליכוד יכול כל אחד שמשלם דמי חבר של 20 ש"ח בשנה. את לא עושה עלי רושם".
בשבוע שעבר לבנת מתחה ביקורת נגד הקבוצות הקיצוניות משני צידי המתרס וכתבה בטור דעה ל"ידיעות אחרונות" כי "מאלה שזורעים את הרוע והאנרכיה בהפגנות אני חוששת. מי שקורא לעלות עם לפידים על בלפור עלול להביא כאן לאסון, חס וחלילה".
יש גם פרובוקטורים, ויש גם קבוצה אנרכיסטית, בודדים וקבוצות. מעטים, יש לומר", כתבה, "הם אינם הרוב, אבל הם מסוכנים. השנאה מעבירה אותם על דעתם והם אלה שזורעים את הרוע והאנרכיה בהפגנות".