חברת החשמל הודיעה בצהריים (שני) כי עובד החברה, שלום עבודי, נהרג אתמול מפגיעת נ"ט של חיזבאללה במהלך עבודתו באזור מושב דוב"ב שבגליל העליון הסמוך לגבול לבנון. כוחות צה"ל תקפו אתמול בשטח לבנון את חוליית השיגור שביצעה את ירי הנ"ט לעבר המושב, שממנו נהרג עבודי ונפצעו חמישה עובדי חברת החשמל.
2 צפייה בגלריה
שלום עבודי ז"ל
שלום עבודי ז"ל
עבודי ז"ל. נהרג מירי נ"ט בזמן עבודתו סמוך לגבול לבנון
(באדיבות חברת חשמל)
"עבודי, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים היה תושב העיר טבריה. שלום עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ", נכתב בהודעת החברה. "אתמול, ירי נ"ט פגע בצוות עובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתיאום עם כוחות הביטחון, באזור המושב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם, שמספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור. לצערנו הרב, שלום נהרג מפגיעה ישירה".

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר: "הלב דואב והנפש ממאנת לקבל את הבשורה המרה בדבר נפילתו של חברנו, שלום עבודי, בשעה שעבד להחזיר את אספקת החשמל לתושבי הצפון. שלום היה נאמן לערכי החברה ומחויבותה ללקוחותיה ואנו כואבים את לכתו. יהי זכרו ברוך".
חיזבאללה לקח אתמול אחריות על ירי הנ"ט, וציין כי הוא בוצע "כתמיכה באחינו ברצועת עזה". דובר צה"ל ציין בהמשך כי "כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי, ובנוסף כוחות תקפו חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון". עוד נמסר כי "כוחות צה"ל תקפו חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון". עד ראייה לפגיעת הנ"ט, שהתחבא במתחם הלולים הסמוך, סיפר ל-ynet כי "הטיל פגע 30 מטר ממני, הכול פה עשן ואש. עכשיו צה"ל מפגיז חזק מאוד לעבר לבנון".
2 צפייה בגלריה
פגיעה של טיל נ"ט במרחב דובב
פגיעה של טיל נ"ט במרחב דובב
פגיעת טיל הנ"ט. חילופי האש בצפון נמשכים לאורך ימי המלחמה
עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל שבתחומה נמצא מושב דוב"ב, אמר אתמול ל-ynet כי "אנו ממשיכים בהתמודדות יום-יומית עם אירועים ביטחוניים בגבול שמשפיעים וגובים מחירים מכל יישובי קו העימות. אני ממשיך יחד עם חבריי בפורום קו העימות לזעוק את זעקת התושבים שלנו ביישובים במרחק קטן מהגבול שלא פונו עדיין אבל סופגים מדי יום את השפעות ההתרחשויות הביטחוניות".
היום, נמשך הירי מלבנון לעבר קו העימות ויישובי הגליל. אזעקות והתרעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו לאורך היום בגליל המערבי ובגליל העליון. לאחר שנשמעה אזעקה בערב אל-עראמשה, דובר צה"ל עדכן כי פצצות מרגמה שוגרו לאזור מלבנון ונפלו בשטח פתוח. לא היו נפגעים. אחרי שמוקדם יותר הופעלה, אזעקה בגרנות הגליל, נודע כי שתי פצצות מרגמה ששוגרו מלבנון נפלו בשטח פתוח. לא היו נפגעים. צה"ל תקף בתגובה בארטילריה את מקורות הירי.