איראן הודיעה הבוקר (שלישי) שבקרוב היא תעמיד לדין שלושה "מרגלי מוסד" שנעצרו באפריל. גורם במערכת המשפט אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA: "לפי הערכות מודיעין, השלושה תכננו להתנקש במדעני גרעין שלנו". הגורם, מהדי שאמסבאדי, לא ציין מהיכן מגיעים העצורים.
בתחילת החודש דיווחו כלי תקשורת איראניים על מותם המסתורי של המדענים איוב אנטזארי וקמרן ארמולאי. בהמשך דיווח ניו יורק טיימס שאיראן חושדת שישראל הרעילה מזון שאכלו שני המדענים. אנטזארי היה מדען תעופה שהיה אחראי על כמה פרויקטים גדולים במכון מחקר ופיתוח בעיר יזד במרכז איראן. היה מדען גרעין שעבד במתקן בנתנז, שבו אירעו בעבר כמה פיצוצים שיוחסו לישראל.
1 צפייה בגלריה
(אנטזארי וארמולאי. באיראן חושדים: ישראל הרעילה אותם )
משרד המודיעין האיראני הודיע בסוף אפריל על מעצרם של שלושה בני אדם בחשד ש"ריגלו לטובת המוסד". שלושת ה"מרגלים" נעצרו בדרום-מזרח המדינה, במחוז סיסטאן ובלוצ'יסטן – שנמצא בקרבת הגבול עם פקיסטן. התקשורת האיראנית לא ציינה אם מדובר באזרחים איראנים או באזרחים זרים. אחרי מעצרם דיווחו באיראן שהשלושה חשודים בהפצת מסמכים ומידע מסווג.
איראן, יש להדגיש, נוהגת לדווח מפעם לפעם כי הצליחה לעצור סוכנים או מרגלים מטעם ישראל או ארה"ב. בכמה מקרים אותם עצורים אף הוצאו להורג: לפני שנתיים הוציאה איראן להורג אדם שהורשע בהדלפת המידע שסייע לכאורה לאמריקנים לחסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, בתקיפה בנמל התעופה של בגדד בינואר 2020.