בשבועיים האחרונים זרמו לים התיכון יותר מ-100 אלף קוב של מי שפכים מרצועת עזה, כתוצאה מתקלה במתקן השאיבה בשכונת בית לאהיא שבצפון הרצועה. כתוצאה מהזיהום, חוף הים הסמוך לבית לאהיא וכן חוף זיקים באשקלון אסורים לרחצה עד להודעה חדשה. התקלה אמנם צפויה להיפתר בימים הקרובים, אך בכל יום שעובר, מי השפכים ממשיכים לזרום לים התיכון.
האירוע החל לפני כשבועיים, כאשר מתקן השאיבה ברצועה קרס. לפלסטינים לא היו האמצעים לתקן את התקלה, ולכן נאלצו להפנות את מי השפכים לים התיכון. גורמים בעזה הודיעו על כך לישראל, ומשרד הבריאות ביצע דגימות מים, שבעקבותיהן הודיע על איסור הרחצה בחופים.
1 צפייה בגלריה
חוף זיקים
חוף זיקים
השלט המודיע על זיהום בחוף זיקים
תיקונו של מתקן השאיבה דורש רכיב שקשה להשיגו, אך בימים האחרונים נמצא לכך פתרון, בעקבות מאמצים משותפים של מיפקדת התיאום והקישור לרצועה והמועצה האזורית חוף אשקלון. הרכיב יירכש במימונו של גורם בינלאומי ויורכב בעזה. עם זאת, בנייתו עשויה להימשך כמה ימים, שבמהלכם מי השפכים ימשיכו לזרום לים התיכון.
במפקדת התיאום מסרו כי תיקון המתקן תלוי ברצונם של הפלסטינים בעזה, אך ציינו כי "יש נכונות מצידם לטפל בנושא, ונראה שהם מתייחסים לכך ברצינות". עוד אמרו כי נראה שהם מנסים להאט את קצת הזרמת השפכים לים התיכון. "אנחנו עוקבים אחר הנעשה ומקווים שהחופים יפתחו מחדש בקרוב", אמר גורם שמעורב בתהליך.