ועדת השחרורים של שב"ס תתכנס ב-12 במאי כדי לדון בבקשתו של האנס הסדרתי בני סלע לשחרור מוקדם מהכלא, אחרי שריצה שני שלישים מעונשו המצטבר - 41.5 שנות מאסר.
אין כל היתכנות כי בקשתו של סלע, שאמור לסיים את סך העונשים שהוטלו עליו במצטבר במחצית 2042, תתקבל - בפרט בשל עבירות המשמעת הרבות שביצע בכלא - בהן הרשעות תוך כדי היותו אסיר: בריחה מהכלא וביצוע מעשים מגונים בפני סוהרת ובפני רופאת שיניים שטיפלה בו.
1 צפייה בגלריה
בני סלע
בני סלע
האנס הסדרתי בני סלע. מבקש שחרור מוקדם
(צילום: עמית שאבי)
סלע רשאי לפנות לוועדת שחרורים משום שריצה, כאמור, יותר משני שליש ממאסרו, בעוד שוועדת השחרורים רשאית לשחרר אסיר לפני שסיים לרצות את מלוא תקופת מאסרו משיקולים שונים. הוועדה תקבל את התייחסות שב"ס ועמדתו על התנהגותו של סלע בעת המאסר, וחומר מודיעיני אם יש כזה, וייתכן שגם המשטרה תמסור את עמדתה. בסופו של דבר, הפרקליטות תביע את עמדתה לשחרור המוקדם. יש להניח כי לאור התנהגותו וחומרת המעשים, הפרקליטות תתנגד לשחרור.
בשנת 2000 נידון סלע, שתקף מינית נשים בתל אביב ובגוש דן, לעונש חמור של 35 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות מין: תקיפה מינית, אונס וביצוע מעשי סדום. סלע ריצה כבר 24 שנים מתוך עונשי המאסר שלו במצטבר, והגיש כאמור בקשה לקיצור עונשו על ידי ניכוי שליש - "מתנה" שמקבל אסיר על התנהגות טובה בכלא, לאחר שעבר הליכי שיקום והביע חרטה. לקראת הדיון, שב"ס, כחלק מתפקידו, יודיע לקורבנות העבירה של סלע על בקשתו לשחרור מוקדם, כך שיתאפשר להן להביע את עמדתן ולבקש להופיע בפני חברי ועדת השחרורים בראשות שופט בדימוס.
בשנת 1999 משטרת מחוז תל אביב ניהלה מצוד אחרי סלע, שנחשד ביותר מ-30 מעשי אונס של נשים ונערות, וכוחות גדולים נפרסו ברחובות ועסקו בחיפוש קדחתני אחריו - עד לתפיסתו. מקרי האונס היו אכזריים במיוחד: לא פעם דרש סלע מהקורבנות להתקלח כדי להשמיד ראיות שהשאיר על גופן, ואף נהג להעלים ראיות מהזירה. סלע הורשע בבית המשפט ב-13 תקיפות מיניות במסגרת עסקת טיעון, כדי לחסוך מהקורבנות לעלות לדוכן ולהעיד כשהאנס הסדרתי יושב מולן על ספסל הנאשמים.
במהלך ריצוי עונשו נשפט סלע והורשע בעבירות מין שביצע בין כותלי הכלא: פעם אחת נגזרה עליו חצי שנת מאסר במצטבר לעונשו, לאחר שהורשע במעשה מגונה בפומבי בפני רופאת שיניים שטיפלה בו. בפעם השנייה, לפני כשלוש שנים, נגזרו עליו שנתיים מאסר במצטבר בגין הרשעתו במעשה מגונה בפני סוהרת שהייתה סמוך לתאו.
ב-2006 נמלט סלע בעת שהובא לדיון בבית המשפט בתל אביב. אחרי מצוד בן שבועיים שנערך בכל רחבי הארץ, הוא נתפס בצפון הארץ. סלע הורשע בבריחה ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר. למעשה, על 35 שנות מאסר נוספו לו במצטבר עוד 6.5 שנים בגין הרשעות בעבירות שביצע תוך כדי מאסרו, כך שעונשו כיום עומד על 41.5 שנות מאסר, והוא צפוי לסיים לרצות את מאסרו הארוך במחצית שנת 2042.