יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) מתח היום (ראשון) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח ההתנהלות בסוגיות השונות שנקשרות לטיפול בעורף בזמן המלחמה. "אני מאוד מודאג מהימשכות המצב שבו אין גוף שמתכלל את אירוע המלחמה על כל היבטיו", אמר אדלשטיין. "דרושה כאן יד מכוונת שיודעת לתכלל במקום אחד את נושאי הלחימה, הכלכלה, האוצר, החינוך, הרווחה וכיו"ב".
חברי הוועדה החליטו פה אחד להאריך את ההכרזה על מצב מיוחד בעורף עד יום שני הבא. בתום הדיון הבהיר ח"כ אדלשטיין: "כבר בשבוע שעבר, בישיבת הוועדה עם ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) צחי הנגבי, קראתי לראש הממשלה להטיל את מלאכת התכלול על המל"ל.
"לדאבוני, לא עודכנתי על התקדמות בנושא. בהינתן המצב הזה, אני מתקשה מאוד לראות כיצד אוכל להמשיך ולאשר את את המצב המיוחד בעורף מבלי לקבל תשובות ברורות, ומבלי להבין מי אחראי על התכלול הכלכלי-אזרחי של מצב הלחימה".
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
1 צפייה בגלריה
"חרבות ברזל": ועדת החוץ והביטחון קיימה ישיבה חסויה בהשתתפות ראש הממשלה
"חרבות ברזל": ועדת החוץ והביטחון קיימה ישיבה חסויה בהשתתפות ראש הממשלה
ח"כ אדלשטיין ורה"מ נתניהו
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בשבוע שעבר פנה מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לראש הממשלה נתניהו, וציין גם הוא את חוסר שביעות רצונו מהתנהלות הממשלה. "אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של ממשלת ישראל בטיפול בעורף – המכנה המשותף של הליקויים הוא היעדר היערכות לשעת חירום", כתב אנגלמן לראש הממשלה אחרי סיור בזירות המלחמה בצפון ובדרום.
בין היתר ציין אנגלמן את כשל שירותי הבריאות בפינוי תחת אש כאשר פצועים רבים דיממו למוות בשעה שזעקו לפינוי ללא מענה, מחסור חמור ברכבי אמבולנס ממוגן ירי, פערי מיגון בבתי החולים בדרום ובצפון, הבעיה החמורה בכיתות הכוננות, במיגון ובמקלוט, ועוד ליקויים שאותם הוא חוקר מאז ראשית הלחימה.
לדבריו המבקר, "כאשר נתחיל את הביקורת, נהפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת ולהצביע על האחריות של הגורמים הנוגעים בדבר מכלל הדרגים – המדיני, הצבאי והאזרחי. פעילותה המקיפה של ביקורת המדינה תחל בעיתוי שאקבע. ככל שתוקם ועדת חקירה, ייבחנו גבולות הגזרה בין תחומי הפעילות של ביקורת המדינה לבין תחומי האחריות של ועדת החקירה".