ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למעצרי המשתמטים החרדים. הוא אמר: "ראשי הישיבות אומרים לי שאתם שולחים אנשים לעצור עריקים בתוך לימוד תורה אף אחד לא רוצה להתגייס. זה משיג תוצאה הפוכה". יש לציין כי לא ידוע על מקרים של מעצרים כאלה, גם ישיבות ההסדר במכתבן לנתניהו לא טענו זאת. נתניהו הוסיף: "אם הייתי אומר שבאירופה לוקחים צעירים לכלא היית מזדעזע". הוא סייג כי "מי שלא לומד תורה אפשר להפעיל עליו את כל משקל החוק כולל לעצור".