תאונה קשה תועדה היום (שני) בין משאית לרכב פרטי באזור יד בנימין שבשפלה. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות צולמה משאית שדוהרת בכביש 3, מתנגשת ברכב פרטי שעמד בצומת ורומסת את תשתיות החשמל בכביש. נהגת הרכב הלבן שנפגע נפצעה באורח קל בלבד.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: משאית מתנגשת ברכב בצומת יד בנימין
תיעוד: משאית מתנגשת ברכב בצומת יד בנימין
המשאית נכנסת לצומת
2 צפייה בגלריה
תיעוד: משאית מתנגשת ברכב בצומת יד בנימין
תיעוד: משאית מתנגשת ברכב בצומת יד בנימין
רגע הפגיעה
בעמותת אור ירוק אמרו כי "הסרטון נראה כאילו לקוח מסרט אבל זו מציאות חיינו. מפחיד לחשוב כמה קטלניות יכולות להיות תאונות במעורבות משאיות כבדות שדוהרות בכביש". עוד אמרו בעמותה כי "המשטרה חייבת לחקור את התאונה הקשה כדי להבין איך קורה שנהג משאית נוסע במהירות גבוהה כל כך ודורס כל מי שנקרה בדרכו. האם הוא נרדם בשל שעות עבודה רבות מעל המותר או שדעתו הוסחה? למשאיות יש פוטנציאל להפוך כל תאונה לקשה או קטלנית בשל המשקל הרב, הגודל ושעות העבודה הרבות של הנהגים. את המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי רפורמה עמוקה בענף הרכב הכבד".
בארגון קראו להכשיר עוד נהגים, לשפר את תקינות כלי הרכב הכבדים ובעיקר להגביר את האכיפה כנגד נהגי משאיות שעוברים על החוק ועובדים שעות רבות מעל המותר בחוק, "כמו גם מנהלי ציי רכב כבד ששולחים אותם לנהוג בעייפות", ציינו.
מתחילת השנה נהרגו 246 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 222 בתקופה המקבילה אשתקד, שהייתה שנת קורונה עם הגבלות תנועה וסגרים. מתחילת חודש ספטמבר נהרגו שמונה בני אדם. מבין ההרוגים השנה, 61 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד, לעומת 52 אשתקד- עלייה של 17 אחוזים.
מוקדם יותר היום נהרג נהג טנדר מהיישוב מרר שבצפון, שעות לאחר שהתנגש במשאית שנסעה לפני בין צומת כ"ח לצומת גומא. במשטרה חוקרים כיצד התנגשו שני כלי הרכב. מדובר בכביש רחב, בעל ארבעה נתיבים וגדר הפרדה.