בארה"ב מדווחים על סיפורם המופלא של דייגים חובבים ששרדו יום שלם בלב ים, אחרי שסירתם טבעה במים שורצי כרישים מול חופי לואיזיאנה. על פי הדיווחים שניים משלושת הדייגים נאבקו בכרישים בידיים חשופות, בעוד השלישי שחה זמן רב כדי להשיג קליטה ולדווח על מיקומם המדויק לכוחות החילוץ – והספיק לעשות זאת שניות אחדות לפני שהסוללה שלו נגמרה.
שלושת הגברים, פונג לי, סון נווין ולואן נווין, שטו ביום ראשון בבוקר למסע דיג משותף במי מפרץ מקסיקו כאשר מים החלו לחדור לסירה שלהם, שאורכה היה כ-7 מטרים. לי, האיש שבהמשך שחה ארוכות כדי למצוא אזור עם קליטה לטלפון הנייד שלו, סיפר לרשת ABC כי לפני שהסירה טבעה הוא וחבריו הספיקו לשדר קריאת מצוקה דרך מכשיר הרדיו שלה, ובדקות המעטות שהיו להם הם אלתרו רפסודה משתי צידניות שקשרו זו לזו. באחת מהן היו מים ופירות, מה שאפשר להם לשרוד את השעות הממושכות בלב ים.
2 צפייה בגלריה
חילוץ דייגים חובבים שסירתם טבעה מול חופי לואיזיאנה ארה"ב
חילוץ דייגים חובבים שסירתם טבעה מול חופי לואיזיאנה ארה"ב
המסוק מחלץ את פונג לי, הדייג החובב ששחה כדי למצוא קליטה לטלפון שלו
אף שהשלושה הספיקו לשדר אות מצוקה לכוחות ההצלה, בסוכנות הידיעות AP מציינים כי החיפושים אחריהם החלו אחרי שאשתו של אחד מהם דיווחה על היעדרותם בשעות הערב. ולמרות זאת, כלי השיט, המטוסים והמסוק ששיגר לאזור משמר החופים האמריקני התקשו מאוד באיתורם, כיוון שהאזור שבו נעלמו גדול יותר ממדינת רוד איילנד כולה.
ביום ראשון, כך דיווחה רשת ABC, נפרד לי משני חבריו והחל לשחות על מנת למצוא קליטה. אף שבסופו של דבר חולץ במרחק של כקילומטר אחד מהם, הוא סיפר כי לתחושתו שחה קילומטרים רבים, ובסופו של דבר, כאשר מצא קליטה, לסוללה בטלפון נותרו 2% בלבד. הוא הספיק לשלוח את המיקום שלו בהודעה לאחד מחבריו: "אני רואה שהוא מתחיל לענות לי. ואז הטלפון נכבה", אמר. אבל המאמץ שלו השתלם, ובעזרת המיקום המדויק הצליחו אנשי המשמר הלאומי לחלץ אותו ובהמשך את חבריו.
2 צפייה בגלריה
חילוץ דייגים חובבים שסירתם טבעה מול חופי לואיזיאנה ארה"ב
חילוץ דייגים חובבים שסירתם טבעה מול חופי לואיזיאנה ארה"ב
לואן נווין תיעד את עצמו אחרי טביעת הסירה
לפי ABC השלושה חולצו רק אחרי 28 שעות, ובזמן שלי שחה לכדי למצוא קליטה, שני חבריו נאבקו בכרישים שניסו לטרוף אותם. לדברי הדייגים החובבים הסכנה החלה רק ביום ראשון בבוקר, שעות אחרי שסירתם טבעה. לואן נווין סיפר כי אחד הכרישים נשך את חגורת ההצלה שלו: "נתתי לו אגרוף לפרצוף. ואני חושב שכך קיבלתי את הפציעות בידיים שלי", אמר, כשהוא מראה למצלמה את כפות ידיו החבושות. "לקחתי את שני האגודלים שלי ודחפתי אותם לעיניים, ואז הוא עזב".
גם בזמן שהשניים חולצו על ידי ספינה של משמר החופים, הם היו מוקפים בארבעה כרישים שחורי-שוליים, שאורכם נע בין 1.2 מטר ל-1.8 מטר. "הם היו יותר מדי עייפים מכדי להיות בפאניקה", סיפר ל-AP אחד מאנשי המשמר הלאומי שחילצו אותם. השלושה פונו תחילה לבית חולים בניו אורלינס, כשלי סובל מהיפותרמיה, אבל כולם כבר שוחררו לבתיהם. "רצון ההישרדות של האנשים הללו וחגורת ההצלה שלהם הצילו אותם", אמרה לוטננט קייט קרוואי, טייסת המסוק שחילץ את לי.