אחרי שבת גשומה וחורפית שלוותה בכמויות נאות של משקעים, היום (ראשון) בבוקר יהיה קר מאוד, צפוי לרדת גשם חזק בעיקר במרכז הארץ ובשפלה הדרומית, וקיים חשש מהצפות. בחרמון וברמת הגולן ירד שלג.
2 צפייה בגלריה
שלג בהר החרמון
שלג בהר החרמון
שלג בהר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
2 צפייה בגלריה
גשם בחיפה
גשם בחיפה
גשם בחיפה
(צילום: שרון צור)
בשעות הצהריים הגשם ייפסק בצפון ובמרכז עד לשעות הלילה, אך ימשיך בדרום - כך שיש סיכוי לשיטפונות בנחלים. הלילה צפוי להיות קר מאוד, עם 0 מעלות בהרים ובין 5-4 מעלות לאורך החוף.
גם ביום שני יהיה קר מאוד, אך בהיר. הגשם יחזור אלינו ביום שלישי בלילה, ורק ילך ויתחזק. ביום רביעי יוסיף להיות קר וירד שלג כבד בחרמון. ייתכן שגם בפסגות הרי רמת הגולן הגבוהים ירד שלג. הגשם ייפסק רק בשעות הלילה.
בבאקה אל-גרבייה זועמים על ההצפות החוזרות מדי שנה. במהלך השבת הכביש הראשי בעיר הערבית הוצף לחלוטין יחד עם כבישים נוספים למרות מאמצי העירייה לפתוח את מערכות הניקוז לקראת סוף השבוע. "תמיד בימים כאלה אני מוכן לעזור כנהג שופל וקורא לתושבים שנתקעים להתקשר אליי", אמר חוסאם מואסי, תושב העיר שהלין על כך שהיישובים הערביים לא מקבלים מספיק תקציבים כדי לשפר את התשתיות המקומיות.

גם ראמי אבו מוך שמתגורר בבאקה אל-גרבייה הצטרף לדבריו ואמר: "הגיע הזמן שיטפלו בתשתית בעיר. תמיד יש הצפות במקומות קבועים, ואנחנו דורשים טיפול מיידי ולא רק הבטחות, גם למע"צ (נתיבי ישראל) יש אחריות לכבישים שלה, אסור להפקיר את החברה הערבית".
פורסם לראשונה: 22:12, 15.01.22