מוחמד דיב, שנורה למוות אמש (שישי) ברחוב המגיד מדובנא ביפו, הוא הקורבן הרביעי מיפו לאירוע אלימות, מתחילת השנה. קרוב משפחתו של דיב אמר כי "הוא נרצח באמצע הרחוב, והיורה נמלט. אנחנו לא יודעים את הרקע לפשע, ומי עומד מאחוריו". המשטרה עצרה בינתיים שני בני אדם בחשד לרצח.
האלימות בחברה הערבית אינה רק נחלת יפו כמובן. בימים האחרונים נפצעו מירי 11 בני אדם, בהם צעיר שנפצע באורח קשה בכפר יאסיף, והעיתונאי מוספא סרסור שנפצע בינוני בזמן שידור חי בפייסבוק. בירי נוסף, שהתרחש ב-10 באפריל בין כפר קאסם לכפר ברא, נפצע צעיר מג'לג'וליה באורח קשה. סרטון שצולם בזמן הירי תיעד משפחה שנקלעה לאירוע בטעות וראתה את כל המתרחש. רק בנס הם לא נפגעו בעצמם. צפו בתיעוד, בתחילת הכתבה.

3 צפייה בגלריה
 מוחמד דיב, טאהר אלשרפי , מוחמד אלריפי,  חוסיין מראענה שנרצחו מירי ביפו
 מוחמד דיב, טאהר אלשרפי , מוחמד אלריפי,  חוסיין מראענה שנרצחו מירי ביפו
"האימהות אלמנות, הילדים יתומים". ארבעת תושבי יפו שנהרגו באירועי אלימות מתחילת השנה
בשלושת המקרים הקודמים ביפו המשטרה לא דיווחה על פענוחים, ואף לא על מעצר חשודים. מוחמד אל-ריפי נרצח ב-23 בינואר, וגופתו נמצאה שרופה ועליה סימני אלימות קשה. טהאר שרפי נורה למוות ב-18 בפברואר. במקרה השלישי, בו נהרג חוסיין דויקאת בפיצוץ רכב ב-12 בפברואר בכפר דהמש שליד לוד, המשטרה העריכה תחילה כי מדובר ב"תאונת עבודה" של עבריינים, שמטעני חבלה התפוצצו ברכבם לפני שהספיקו להשתמש בהם. לאחר מכן, נבדקה גם אפשרות שמדובר ברצח, אך לא נרשמה התקדמות בחקירה.
עם זאת, המשטרה כן פענחה מקרה רצח ביפו שאירע כמה ימים לפני תחילת 2022. חקירה של היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז תל אביב הובילה לפענוח רצח אמין אגבריה (24), נשוי ואב לילד, שנורה למוות ברכבו ב-29 בדצמבר אחרי ששב מקניות. החשודים במעורבות ברצח, האני אבו גאלי (22) וקרוב משפחתו הקטין (17), תושבי לוד, נעצרו בחודש פברואר והשבוע הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. השניים, לפי החשד, הגיעו לאזור מגוריו של אגבריה ברחוב קדם ביפו - וכששב מהקניות נסעו לעברו, והקטין ירה לעברו צרורות של כדורים. בהמשך הערב נטשו החשודים את הרכב באזור התעשייה של לוד והציתו אותו. חוקרי הימ"ר הצליחו להתחקות אחר מסלולם.
מנגד, קרוב משפחתו של דיב סיפר על מצב האלימות ביפו, ואמר כי "למרות כל הניסיונות לעצור את התופעה, ראינו איך קורבנות נרצחים ואנשים נפצעים, והפושעים עדיין חופשיים, כאילו יש אור ירוק להמשיך לבצע פשעים מכל הסוגים".

3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
זירת התפוצצות הרכב בו נהרג חוסיין דויקאת. במשטרה העריכו - "תאונת עבודה" של עבריינים
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
ועדה דויקאת
ועדה דויקאת
ועדה דויקאת. "המשטרה רואה סכנת חיים, ויושבת ומסתכלת"
(צילום: מוטי קמחי)
הוא הוסיף כי "הפשע מותיר אימהות אלמנות וילדים יתומים, וזה כואב לחברה הערבית. כלי הנשק נפוצים, וכל אחד מאיתנו חשוף לסכנה ולרצח. בימים אלה אנשים נרצחים ואף אחד לא יודע את הסיבות, והתיקים האלה נשארים במגירות ללא כל התפתחויות".
אחיו של שרפי נרצח גם הוא לפני כמה שנים, וכך גם שניים מאחיו של דויקאת. אימו של דויקאת, וודעה, משוכנעת כי בנה "נרצח בדם קר". בשיחה עם ynet היא הפנתה את כעסה כלפי המשטרה, שלדבריה לא עושה דבר כדי למנוע את האלימות. היא סיפרה כי "לפני המקרה, המשטרה הזהירה אותו מפגיעה חמורה – ולצערי במקום שישמרו עליו, הרוצחים הצליחו לרצוח אותו כמו שרצחו את שני אחיו. המשטרה רואה את סכנת החיים, ויושבת ומסתכלת".