1 צפייה בגלריה
השר בני גנץ וח"כ מוסי רז
השר בני גנץ וח"כ מוסי רז
השר בני גנץ וח"כ מוסי רז
(צילום: יואב דודקביץ', הדר יואביאן)
ח"כ מוסי רז (מרצ) טוען שבחודשים האחרונים העביר לשר הביטחון בני גנץ 24 שאלות וסוגיות לבירור הנוגעות להתנהלות מערכת הביטחון ביהודה ושומרון ומול רצועת עזה – אולם עד כה לא קיבל תשובות על כולן. השבוע שלח ח"כ רז מכתב בעניין ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו ריכז את כל הפניות בדרישה לתשובות.
בתגובה טוענים בלשכת שר הביטחון כי רוב השאלות קיבלו התייחסות. גורם המקורב לשר גנץ הוסיף: "צר לנו שח"כ רז הפך את הפנייה לשר הביטחון לכלי פוליטי ותקשורתי לצרכיו האישיים והפנים-מפלגתיים. נמשיך לענות ככל שניתן לפניותיו הרבות בעל פה ובכתב".
ההתנהלות בין ח"כ רז לבין השר גנץ מהווה את אחת המחלוקות הבולטות בקואליציה, מאחר שמאז הקמת הממשלה מרבה רז למתוח ביקורת על התנהלות משרד הביטחון בשטחים.
במכתב ליועמ"ש הוא כתב: "מבקש להפנות את תשומת ליבך כי רבות מפניותיי אל שר הביטחון נותרו ללא מענה". הוא צירף את המכתבים ששלח לגנץ, כולל תאריכי השליחה, והוסיף: "לא קיבלתי להם מענה נכון לרגע כתיבת שורות אלה".
בין היתר פירט רז כי כבר בחודש אפריל, עוד לפני הקמת הממשלה, שלח את פנייתו הראשונה בעניין סגירת מרחב הדיג של עזה. שבוע לאחר מכן שלח מכתב נוסף בעניין בניית מאחז לא חוקי בצומת גוש עציון, ובהמשך פנה כמה פעמים בעניין פינוי קרוואנים בדרום הר חברון, הפקעת קרקע פלסטינית לצורך הרחבת כביש ועוד.
במכתב צוין שהפניות נשלחו עד אוקטובר, ובסיומו כתב ח"כ רז: "על פי חוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות) על עובד ציבור מוטלת החובה לענות לכל פנייה תוך 45 יום. באופן אישי הייתי מצפה משר לענות לחבר כנסת תוך תקופה קצרה הרבה יותר. אבקש לאכוף את הנושא מול שר הביטחון וכמובן לקבל תשובה על מכתביי שטרם קיבלו מענה".
לאחרונה פרסם רז סרטון ברשתות החברתיות שבו הוא נראה מחפש את שר הביטחון גנץ, שלא משיב לפניותיו.
מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: ״בחודשים האחרונים ניתן מענה ל-16 פניות של ח"כ מוסי רז, וכן ניתן מענה לשלוש שאילתות שהגיש לשר הביטחון. בנוסף, התקיימה פגישה בין שר הביטחון לסיעת מרצ, שבה ניתן מענה על מגוון רחב של שאלות בנושאים המדוברים וכן מתקיים שיח ישיר בין רז לבין סגן שר הביטחון אלון שוסטר בנושאים המדוברים".