לקראת נעילת הרשימות בסוף השבוע, בליכוד נוקטים בימים האחרונים אסטרטגיה של התעלמות מגדעון סער, יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" - בניסיון להציג את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כיריב העיקרי של בנימין נתניהו בקרב על ראשות הממשלה. זאת מתוך הערכה כי לפיד הוא יריב נוח יותר.
חברי הכנסת והשרים התבקשו שלא להגיב לסער בתקשורת ולא להתייחס אליו. כך, סברו בצוות הקמפיין, העיסוק התקשורתי בסער יפחת והוא יאבד גובה בסקרים. ואכן בימים האחרונים ירד סער בסקרים ומפלגתו ירדה למקום השלישי - כנראה בגלל שילוב של אסטרטגיית הליכוד החדשה עם סדר יום תקשורתי לא נוח עבור סער.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
נתניהו, סער ולפיד
(צילום: חיים צח לע"מ, אבי מועלם, קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
סרטון קמפיין הליכוד בווטסאפ
סרטון קמפיין הליכוד בווטסאפ
מתוך סרטון הליכוד: במקום סער, שאשא ביטון לצד ראשי המפלגות
אתמול (שני) הגיעה המדיניות הזו לשיא כאשר הליכוד פרסם סרטון בחירות שבו הוצגו כמה ראשי מפלגות, ללא סער. במקומו הוצגה סגניתו יפעת שאשא ביטון. סער התייחס לאסטרטגיה הזו בכינוס שערך בזום ואמר: "נתניהו מייצר קרב מלאכותי עם יש עתיד ויאיר לפיד. הוא יודע שלפיד לא יכול להרכיב ממשלה".
סער הוסיף: "נתניהו יודע שלפיד שנמצא שמאלה מהמרכז לא נמצא במקום שיכול לסכן אותו. הוא יודע שיאיר לפיד רחוק ממנו באחוזי התאמה לראשות ממשלה, מה שאני ממש לא. לכן הוא מייצר קרב מלאכותי מולו כדי לנסות למנוע את אותו שינוי שאנחנו חייבים לבצע אותו".
ובעוד שסער תוקף את נתניהו, ונתניהו מתעלם מסער, יו"ר יש עתיד באסטרטגיה משלו מחבק את יו"ר תקווה חדשה ומציג אותו בסרטוני תעמולה כמי שיהיה שותפו להנהגת הממשלה אחרי הבחירות. בסרטון חדש של יש עתיד מוצגת כותרת חדשות מהעתיד שלפיה "לפיד וסער סיכמו את עיקרי תקציב 2022".
פורסם לראשונה: 22:55, 01.02.21