התרסקות ומסתורין: התרסקות מטוס בהרים בקנדה, בעת שמזג האוויר דווקא היה נוח יחסית, הובילה לחקירה פדרלית לגבי נסיבות האסון. החשיפה כמה ימים לאחר מכן ששניים מתוך ארבעת הנספים הם חשודים ברצח ובניסיון רצח ובעלי קשרים לפשע המאורגן - רק הגדילה את התעלומה.
המקרה אירע בשבת שעברה. המטוס הקל, מסוג פייפר, התרסק ליד העיירה סו לוקאאוט. הטייס אבהינאב הנדה ושלושת הנוסעים נהרגו - ולאחר שנודעה זהותם, כמה ימים לאחר מכן, ההתרסקות החלה לקבל כותרות גם בעולם.
ב"גרדיאן" נכתב כי אחד ההרוגים הוא ג'ין לרקאמפ, שנחשב למבוקש מספר 2 בקנדה ועל ראשו הוצע פרס בסך 78 אלף דולר. לרקאמפ, חייל בעברו, היה החשוד המרכזי ברצח חבר בארגון פשע שנורה למוות בווילה בפוקט שבתאילנד בפברואר.
אותו חבר ארגון פשע, ג'ימי סנדהו, נולד בהודו וגדל בקנדה – לפני שהצטרף לכנופיה המכונה "האו"ם". הוא גורש מקנדה להודו ב-2016 ונעצר שנתיים לאחר מכן על מעורבותו בייצור הסם קטמין.
1 צפייה בגלריה
חשודים ברצח ובניסיון רצח נהרגו בהתרסקות מטוס בקנדה דנקן ביילי ג'ין לרקאמפ
חשודים ברצח ובניסיון רצח נהרגו בהתרסקות מטוס בקנדה דנקן ביילי ג'ין לרקאמפ
ג'ין לרקאמפ (מימין) ודנקן ביילי. החשודים שנספו בהתרסקות
המשטרה בתאילנד חשדה שלרקאמפ ושותפו מתיו דופרה הגיעו לתאילנד כדי לחסל את סנדהו, שגופתו נמצאה מחוררת מכדורים – ונמלטו לקנדה יומיים לאחר מכן. דופרה נעצר בפברואר האחרון על ידי המשטרה הקנדית וממתין להסגרה לתאילנד. האינטרפול הוציא צו מעצר ללרקאמפ, שבו נכתב כי הוא עלול להיות חמוש ומסוכן.
על המטוס היה גם דנקן ביילי, אף הוא חבר ארגון פשע, שנחשד בניסיון לחסל ב-2020 עבריין בשם מיר חוסיין בעת שזה יצא מפאב – וכשבנו התינוק היה איתו ברכב. חוסיין חוסל שבעה חודשים אחר כך, ובשנת 2021 ביילי נאשם שקיבל כמעט 400 אלף דולר בתמורה לאותו ניסיון חיסול. צו מעצר הוצא באפריל השנה נגד ביילי, לאחר שהפר את תנאי השחרור שלו. בעבר הוא אף ריצה עשר שנות מאסר.
המטוס המריא ב-23 באפריל מקולומביה הבריטית – הפרובינציה המערבית ביותר בקנדה – ועצר כמה פעמים לתדלוק, לפני שהגיע ב-29 באפריל לעיירה דריידן באונטריו. הוא היה אמור לנחות במרתון, שנמצאת בערך 700 ק"מ משם. הרשויות בקנדה לא מסרו אם הן יודעות מה היה היעד הסופי של המטוס, אבל המשטרה במחוז עדכנה כי החלה בחקירה פלילית ובבדיקת הקשר בין הנוסעים.