חיילים המשרתים בחיל האוויר טוענים כי רשת חנויות הכוורת, הפועלת כמונופול בזיכיון שהעניק משרד הביטחון למכור מוצרים לחיילים בבסיסים (שקם לשעבר) פועלת בימי חול המועד פסח בצורה מצומצמת בכלל ובפרט ביחס לשנים קודמות במהלך החג.
חיילים שפנו ל-ynet סיפרו כי חנות הכוורת בבסיס פלמחים, למשל, לא פועלת בחג וזו שמיועדת לאנשי קבע שגרים בשיכוני המגורים בבסיס תל נוף, נסגרה כליל השבוע. חנויות כוורת שכן עובדות בימים אלה צמצמו את פעילותן ללא חלופות לחיילים, ולפי תמונות שהגיעו אלינו, מדפים רבים אכן נותרו ריקים, ללא אלטרנטיבות כשרות לפסח.
5 צפייה בגלריה
מחסור במוצרים לחיילים בבסיסי חיל האוויר
מחסור במוצרים לחיילים בבסיסי חיל האוויר
"סגרו חנויות לעשרה ימים, בשנים קודמות הכול עבד". מחסור במוצרים בחנויות הכוורת בבסיסי חיל האוויר
"חיילים לא יצאו לחופשות בשבוע הזה וממשיכים לשרת בהגנה ובהתקפה, בכוננויות שונות ובמשימות סביב השעון. דווקא בשבוע כזה שיש הרבה הדממות בצבא וחיילים רבים מבסיסים אחרים בחופש, צריך לדאוג יותר לאלו שכן סוגרים", אמר ל-ynet חייל שעושה מילואים בימים אלה בחיל האוויר.
לדבריו, "סגרו חנויות כוורת לעשרה ימים, בשנים קודמות הכול עבד. השנה יש חנויות, מאלה שכן פתוחות, לא ניתן למצוא אפילו בקבוק קולה. החיילים פשוט מזמינים אוכל מבחוץ כדי להשלים את הארוחות מחדר האוכל שגם כך לא מגוונות במהלך החג בגלל כל הגבלות הכשרות. אני לא יודע איך חיילים בלי אמצעים מסתדרים כך".
איש קבע אחר מבסיס פלמחים טען כי "בזמנו אזרחו את השקם לרשת פרטית כדי לשפר את השירות והזמינות לחיילים, אז למה עכשיו זה נהיה גרוע יותר וצה"ל מאפשר זאת? לא מובן למה רמת השירות יורדת. חיילים אמורים להסתדר עם האוכל שנותנים להם אבל מה לעשות, לפעמים חייל רוצה להשלים את הארוחה שלו עם נקניק או גבינה מחנות הכוורת. לא מדובר בלוקסוס או בפינוק. חוסכים על גב החיילים".
מכוורת נמסר: "במהלך חול המועד, בו המשק ורב הארגונים מנמיכים פעילות, הוחלט בתיאום עם הבסיסים כי חלק מהכוורות יפעלו כרגיל וחלקן לסירוגין על פי הצורך. זאת הזדמנות נהדרת להעניק חופשה גם לעובדי כוורת העובדים קשה כל השנה".