2 צפייה בגלריה
ציפורה גולדין, סבתו של הדר גולדין
ציפורה גולדין, סבתו של הדר גולדין
ציפורה גולדין, סבתו של הדר גולדין. "הייתה שותפה למאבק, חיזקה ברגעים הקשים"
(באדיבות המשפחה)
ציפורה גולדין, סבתו של סגן הדר גולדין שמוחזק בשבי חמאס מאז אוגוסט 2014, הלכה לעולמה היום (ראשון), בגיל 100. ציפורה היא אמו של שמחה גולדין, והייתה לדברי המשפחה חלק בלתי נפרד מהמאבק להשבת נכדה שנפל בשבי. הלווייתה תתקיים בשעה 14:30 בחיפה.
ציפורה, ניצולת שואה וילידת גליציה שבפולין נפטרה בבית אבות בכפר סבא. היא עלתה לישראל לאחר השואה בספינת המעפילים, יחד עם משפחתה. צור גולדין, אחיו של הדר, סיפרה בשיחה עם ynet: "היא הייתה צלולה עד יומה האחרון, ושותפה לכל מאבק המשפחה. היא החזיקה את המשפחה ברגעים הכי קשים".
2 צפייה בגלריה
סגן הדר גולדין. יותר משמונה שנים בשבי
סגן הדר גולדין. יותר משמונה שנים בשבי
סגן הדר גולדין. יותר משמונה שנים בשבי
לדבריו, "סבתא הייתה מחוברת מאוד להדר, והדר היה מחובר אליה. היא הייתה אישה חזקה מאוד ועברה המון בחיים. זה אובדן גדול". ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח תנחומים למשפחה וכתב בטוויטר: "משתתף בצער משפחת גולדין על מותה של סבתא ציפורה, יהי זכרה ברוך".
סגן הדר גולדין נהרג בתקרית ברפיח שאירעה לאחר שהוכרזה הפסקת אש במהלך מבצע "צוק איתן". מחבל מתאבד פוצץ חגורת נפץ על כוח מגדוד הסיור של גבעתי וגרם למותם של רב סרן בניה שראל ושל סמל ראשון ליאל גדעוני. זמן קצר לאחר מכן התברר כי חייל שלישי שהיה איתם, סגן משנה הדר גולדין, נחטף על ידי אנשי חמאס שהיו מעורבים בתקרית. אירוע החטיפה הביא בעצם לקריסת הפסקת האש שהוכרזה רק באותו הבוקר על ידי האו"ם והאמריקנים, וקיבלה את הסכמת ישראל וחמאס.