2 צפייה בגלריה
לראשונה משלחת מרוקו ישראל תחומי חדשות טכנולוגיה קורס מש"ב יוזמת משרד החוץ
לראשונה משלחת מרוקו ישראל תחומי חדשות טכנולוגיה קורס מש"ב יוזמת משרד החוץ
חברי המשלחת ממרוקו בסיום הקורס בחיפה
משלחת של יזמים ממרוקו עברה קורס "חדשנות ויזמות חברתית" במרכז ההכשרה כרמל שבחיפה. אתמול בבוקר (יום ד') נערך טקס סיום הקורס, שהותאם ליזמים ממרוקו שהגיעו לראשונה לקורס מסוג זה. המשלחת כללה 23 יזמים מהמגזר הפרטי, האקדמיה והסוכנויות הממשלתיות, שהשתתפו בהכשרה המיוחדת שארכה שבועיים בראשות סוכנות הפיתוח הלאומית של ישראל - מש"ב (המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי).
במהלך הקורס הקבוצה תודרכה והכירה מקרוב את מערכת האקו-סיסטם הישראלית בכל הקשור לחדשנות וטכנולוגיה. הם ביקרו באוניברסיטאות מובילות בישראל, בין היתר בטכניון ובמוקדי היי-טק כמו Start-Up Nation Central וסטארטאפים מצליחים נוספים, שתרמו ללמידה ממקור ראשון על אופן העבודה הישראלי בתחום. בוגרי התוכנית הביעו את הערכתם העמוקה לישראל ולתרומתה לכמה מהחידושים העולמיים החשובים ביותר, ואת רצונם לפתח קשרים עסקיים עם חברות ישראליות.
2 צפייה בגלריה
רונן לוי
רונן לוי
"נמשיך לקדם את היחסים עם מרוקו". לוי
(צילום: הילה רביבו משרד החוץ)
מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, אמר בטקס הסיום: "בהנחיית שר החוץ אלי כהן, אנו פועלים על מנת לקדם את הקשר בין העמים גם באמצעות קורס החדשנות הזה מטעם מש"ב. מדובר בעוד נדבך במהלכים שאנחנו נוקטים על מנת שאנחנו ושותפינו נחלוק בידע ובפירות השלום. נמשיך לקדם את היחסים עם מרוקו, עם השותפות הנוספות להסכמי אברהם ונפעל להרחיב עוד יותר את מעגל השלום והנורמליזציה לטובת השגשוג והיציבות האזורית".
בטקס השתתפו גם ראש הנציגות המרוקנית בישראל, עבד אל-רחים ביוד, וראש מש"ב, שגרירת ישראל בירדן לשעבר עינת שלאין, שאמרה: "מש"ב פועלת זה 65 שנים להעמקת יחסיה של ישראל עם מדינות העולם. היא עושה זאת באמצעות ניצול הידע הישראלי, החידושים והטכנולוגיות הישראליות, לבניית יכולות ופיתוח כלכלי, הנחוצים למדינות אלה ומעניקים לקשרים עם ישראל משקל סגולי משמעותי".