ילד בן ארבע הפך לגיבור היום באוסטרליה לאחר שהזעיק אמבולנס עבור אמו שחוותה התקף אפילפטי ואיבדה את הכרתה – יום אחד בלבד לאחר שזו לימדה אותו איך להתקשר אל מוקד החירום המקומי, 000. אתמול (יום ג') העניקו לו הפרמדיקים שהוזעקו לבית באי טסמניה תעודת הערכה, וסיפרו שנדהמו כאשר הבחינו בילד הקטן, מונטי קוקר, מנופף להם מהחלון.
התקרית התרחשה לפני כשבוע וחצי, ב-27 באוגוסט, בבית המשפחה בעיר לונסטון בטסמניה. האם, וונדי קוקר שהינה אחות במקצועה, סיפרה כי איבדה את הכרתה בעקבות אחד מההתקפים שמהם היא סובלת לעתים, וכי ניסתה ברגעים שלפני כן להתקשר לבעלה, אבל השיחה הופנתה להודעה הקולית. לדבריה היא התעוררה כמה דקות לאחר מכן, והאמבולנס כבר היה במקום והפרמדיקים סייעו לה.
1 צפייה בגלריה
ילד בן 4 מזעיק אמבולנס לאמו שחוותה התקף אפילפטי ב אוסטרליה
ילד בן 4 מזעיק אמבולנס לאמו שחוותה התקף אפילפטי ב אוסטרליה
מונטי ואמו, עם תעודת ההערכה שקיבל אתמול מהפרמדיקים
(צילום: TASMANIA HEALTH)
רק יום לפני כן לימדה כאמור את מונטי כיצד להתקשר מהטלפון הנייד, בין אם הוא נעול או לא, אל מוקד החירום. הילד הקטן הפנים היטב את שלמד: בתקשורת האוסטרלית פורסמה הקלטת השיחה שלו למוקד 000, והוא נשמע אומר בה "אמא נפלה". ברקע נשמעו נביחות של כלב, ומונטי אמר למוקדן: "הכלב תמיד נובח על אנשים".
וונדי אמרה אתמול לעיתונאים שסיקרו את הענקת התעודה לבנה כי היא גאה בו מאוד. "הוא הגיבור הקטן שלי, הוא בהחלט הציל את היום. הוא מאוד מיוחד, ילד מאוד חכם", אמרה. "סבתא שלו הגיעה ואמרה משהו כמו 'איפה גיבור-העל?', והוא אמר 'אני לא גיבור-על, אני רק גיבור'".
מארק סמול, אחד הפרמדיקים שהוזעקו לבית, סיפר כי מונטי נופף בידיו מהחלון כשהצוות הגיע לשם. "אני פרמדיק כבר 13 שנה, ראיתי ילדים גדולים יותר מזעיקים אמבולנס, אבל מעולם, מעולם, לא ילד בן 4", אמר.
גם שותפתו, דניאל מאסטרס, אמרה כי זו הפעם הראשונה ב-15 שנות עבודתה כפרמדיקית שבה ילד כה קטן מזעיק עזרה רפואית: "די נדהמתי מכך שהוא באמת ידע שזה משהו שבו הוא צריך לקרוא לאמבולנס ושהוא ידע איך לעשות זאת". לדבריה גם העובדה שמונטי פעל על פי כל ההנחיות של מוקד החירום מפתיעה: "הוא הצליח לענות על כל השאלות שלנו ולומר לנו מה קרה, ובסופו של דבר הבנו שלאמו היה התקף".
דניאלס סיפרה כי בעקבות המקרה לימדה גם את ילדיה שלה כיצד להתקשר למוקד החירום: "גם לי יש ילד בן ארבע, ובאותו לילה חזרתי הביתה ושאלתי אותו, 'אתה יודע איך לקרוא לאמבולנס?' וחשבתי על הצעדים שנדרשים כדי ללמד אותם לעשות את זה".