רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג שוחחה אתמול (א') עם המרתוניסטית האולימפית לונה-צ'מטאי סלפטר ובירכה אותה על השתתפותה באולימפיאדה ועל סיום הריצה, למרות הקשיים שחוותה. היא התייחסה לפוסט שפרסמה הספורטאית ובו שיתפה על כאבי הווסת שגרמו לה לפרוש בעיצומו של המרתון. "אנחנו כל כך גאים בך, את גיבורה אמיתית לנשים, לספורט נשים", אמרה הרצוג. "את צריכה לדעת שמה שכתבת נגע בכל כך הרבה נשים. את גיבורה אמיתית בשבילנו".
הרצוג סיפרה לה כי עקבה אחריה במהלך התחרות. "אני בטוחה שאת מאוכזבת, אבל כמעט עד הסוף היית מהמובילות. היית מדהימה. כולנו עקבנו אחרייך. אני חושבת שמה שכתבת כל כך חשוב, וכשתחזרי אנחנו צריכות לדבר יותר על נשים בספורט כמו שאמרת, ועל האפקט המנטלי והפיזי. זה כל כך שונה מגברים. את לא רק גיבורה בזה שאת אלופה בריצה, אלא במה שאת אומרת. באמת באמת את גיבורה".
3 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג
מיכל הרצוג
"אנחנו כל כך גאים בך". הרצוג
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
סלפטר שותה מים
סלפטר שותה מים
"הווסת השפיעה עלי מאוד ולא נתן לי הפסקה". סלפטר
(צילום: רויטרס)
בסוף השיחה, אמרה רעיית הנשיא כי היא מעוניינת לארח את הספורטאית בבית הנשיא. "אני מחכה כבר לתת לך חיבוק כשתחזרי. גם אני מתרגשת איתך, את נהדרת. אני שולחת לך חיבוק גדול מהארץ, ומחכה לראות אותך ולתת לך חיבוק פה בירושלים".

"הגיע הזמן שנדבר על מה שקורה לספורטאיות"

הרצה הישראלית הייתה בין הרביעייה המובילה עד הקילומטר ה-38 בריצת המרתון של האולימפיאדה, אולם אז קרסה והפסיקה לרוץ. את רוב הדרך שנותרה לה עד לקו הסיום - 4 קילומטרים - היא עשתה בהליכה וסיימה במקום ה-66 בדירוג הכללי.
בפוסט שפרסמה אתמול חשפה את הסיבה לפרישה. "הווסת השפיעה עליי מאוד ולא נתן לי הפסקה, סבלתי מאוד עד שלא יכולתי לרוץ יותר, אבל בכל מקרה החלטתי לסיים את המסלול. לכל אורך היום הרגשתי עייפה וחלשה. אני חושבת שצריך להתחיל לדבר על מה שקורה לספורטאיות ולשבור את הטאבו סביב הדיבור על המחזור החודשי. צריך להתחיל לדבר על זה".
3 צפייה בגלריה
צ'מטאי-סלפטר במרתון
צ'מטאי-סלפטר במרתון
"אני לא אחת שמחפשת תירוצים". סלפטר במרתון
(צילום: AFP)
"המטרה שלי הייתה לזכות במדליה אולימפית, ואני לא אחת שמחפשת תירוצים", כתבה. "אני מקווה שהרבה נשים יתחילו להרגיש נוח לדבר על המחזור החודשי ועל ההשפעות שלו על הספורט. אני חושבת שביום אחר הייתי זוכה במדליה, ואני לא חושבת שאני לוזרית".
לאחר הריצה אמרה כי מזג האוויר הקשה עליה בתחרות. "היו לי בעיות בבטן שגרמו לי להפסיק. אני מקבלת את העובדה שנתתי את כל מה שיכולתי לתת. היו לי בעיות שאני לא יכולה לפרט. מה שכן, הייתי חייבת לסיים. כי אם לא - הייתי מרגישה שאני לוזרית. זה לא היה קל, אבל נתתי את הלב. ווינרים לא מוותרים וארגנתי את המחשבות שלי מחדש כדי לחצות את קו הסיום".
פורסם לראשונה: 23:53, 08.08.21