פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד צעיר בן 24, תושב יישוב דרוזי בגולן, בגין הצתת רכבו של תושב אזור חיפה ששכר בית ביישוב. הסיבה להצתה היא שכמה מהתושבים לא רצו שאדם "זר", שאינו מגיע מהיישוב, יתגורר בו. כך מסר פקד גור מאיר, ראש משרד החקירות במשטרת הגולן.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: צעיר בן 24 מצית את רכבו של תושב חיפה
תיעוד: צעיר בן 24 מצית את רכבו של תושב חיפה
"בעל הרכב הגיע להתגורר לאחרונה בגולן, וזה לא היה מקובל על חלק מתושבי היישוב". תיעוד מהצתת הרכב
"ב-18 בינואר קיבלנו דיווח על רכב מסוג פיאט שעולה באש באחד היישובים בצפון הגולן. למקום הגיעו צוותי סיור, כיבוי אש ומז"פ, ובזירה נתפסו ממצאים שהצביעו על כך שמדובר בהצתה - נמצא בקבוק שלהערכת חוקרי השריפות הכיל חומר דליק", סיפר מאיר.
החוקרים החלו לאסוף מצלמות ועדויות מתחנות דלק שונות ברמת הגולן ואיתרו שני חשודים, שאחד מהם קשר את עצמו לזירה. עם התפתחות החקירה נאספו ראיות להגשת כתב אישום נגד הצעיר שהצית את הרכב, ובסוף השבוע האחרון הוגש נגדו כתב האישום. החשוד השני שנעצר שוחרר לאחר שלא נמצאו נגדו ראיות.
מאיר סיכם כי "מהחקירה עולה שבעל רכב הפיאט הגיע להתגורר לאחרונה בגולן, שכר בית, והדבר לא היה מקובל על חלק מהתושבים. מחומר החקירה עולה שביישוב זעמו על כך שאדם מחוץ ליישוב שוכר בית ביישוב שלהם, ובחרו להביע את הכעס בדרך זו. מדובר בעבירה חמורה מאוד, שרק בנס הסתיימה ללא נפגעים בנפש".