2 צפייה בגלריה
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
(צילום: דוברות המשטרה )
קיים קשר רומנטי עם ארבע שוטרות במקביל, מואשם שסייע לאישה אחרת שהיה איתה בקשר להונות חברות אשראי - ולמרות זאת לא הושעה מתפקידו הבכיר במשטרה: המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד עמית פולק (48), קצין בדרגת סגן-ניצב מקריית מוצקין שמשמש עדיין כסגן מפקד תחנת חיפה, בגין קבלת דבר במרמה וסיוע להתחזות לאחר.
בעקבות האישום נגדו הודיע המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, על סיום תפקידו של סנ"צ פולק. ההחלטה התקבלה על ידי המפכ"ל ומפקד המחוז ניצב יורם סופר. במקביל, עם קבלת החומר בעניינו, ישקלו נקיטת צעדים מנהליים כמקובל. המפכ"ל שבתאי ציין כי "כארגון אוכף חוק, לא נאפשר כל חריגה מהנורמות והערכים שחרטנו על דגלנו".
יחד עהואשמה גם אשתו הנוכחית לירן בוסקילה (40) מקריית אתא בגין איומים, קבלת דבר במרמה והתחזות לאחר. השניים הואשמו גם בשיבוש מהלכי משפט. בין השאר נאשם פולק שסייע לבוסקילה להונות חברות אשראי כדי לברר איזה עסקאות ביצעה אשתו ומסר לבוסקילה פרטים על חקירות שבהן הייתה מעורבת. בוסקילה נאשמת גם באיומים כלפי ארבע שוטרות שעמן היה פולק בקשרים רומנטיים.
באישום הראשון נטען כי פולק חשד שגרושתו כיום, שעמה היה אז בהליכי גירושין, משתמשת בכרטיסי האשראי שלו. לשם כך התחזתה בוסקילה לאחותה של האישה. היא טענה באוזני אנשי חברת האשראי כי "אחותה" עברה תאונת דרכים ואינה יכולה לדבר. בעודה מבררת את הפרטים בחברת האשראי, העביר לה פולק פרטים כמו תעודת הזהות של אשתו דאז, וצילום של כרטיס האשראי. בגין עבירות אלה הוא מואשם בקבלת דבר במרמה ובסיוע להתחזות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד: "טענות הזויות שיוכחו בבית המשפט כלא נכונות"
(צילום: שמיר אלבז)
בוסקילה מואשמת גם כי איימה על שוטרת שעמה היו לפולק יחסים רומנטיים כי תמסור מידע על יחסים אלה לבעלה. גרושתו של פולק (אז אשתו) ואותה שוטרת הגישו בהמשך תלונה על המעשים האלה, ובוסקילה נחקרה באזהרה בתחנת נהריה. לאחר שמפקדת התחנה הודיעה לפולק שהוא ובוסקילה צפויים להיחקר - הוא עדכן את בוסקילה ובהמשך בדקו השניים ביחד את מכשיר הטלפון כדי לוודא שאין בו תכתובות שעלולות להפליל את הנאשמת. בשל מעשים אלה הם מואשמים בעבירות של שיבוש מהלכי חקירה.
באישומים נוספים מואשמת בוסקילה באיומים גם על שוטרות נוספות עמן היה פולק בקשרים רומנטיים. במח"ש אמרו כי הוא לא נחקר בחשד ליחסים אסורים, שכן השוטרות לא היו כפופות לו.
עורכי הדין משה וזיו גלעד, המייצגים את השניים, אמרו כי מדובר בכתב אישום "על רקע מאבק גירושין מכוער. כתב החשדות היה חמור הרבה יותר, וקוצץ רבות בגלל השימוע. מדובר בטענות הזויות שאנחנו משוכנעים שבבית המשפט יוכחו כלא נכונות. מדובר בקצין ישר והגון, שלצערו נקלע למאבק גירושין שהביא את גרושתו להעליל עליו דברים שלא היו ולא נבראו".
גלעד כהן השתתף בהכנת הכתבה