המסר ממנהיג חמאס, והיעד האמיתי שלו: בדיווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי בכירים בחמאס נפגשו בקטאר החודש, ואז הגיע שליח עם מסר מיחיא סינוואר. "אל תדאגו, הישראלים נמצאים איפה שאנחנו רוצים שהם יהיו", נכתב באותו מסר.

באותו מסר מסינוואר לבכירי חמאס בחו"ל שהתכנסו בדוחא, נכתב בנוסף כי "לוחמי גדוד עד א-דין אל-קסאם בסדר, הם היו מוכנים למתקפה ברפיח. מספר ההרוגים הגבוה בקרב האזרחים יוביל ללחץ בעולם על ישראל להפסקת המלחמה". הפרטים מהמסר הועברו על ידי אנשים שלהם דווח מהנעשה בפגישה.
ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי המטרה של סינוואר היא לצאת מהבונקר בעזה בסיום המלחמה, להכריז על ניצחון היסטורי - ולטעון כי הוא מנהיג כלל הנושא הפלסטיני.
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
סינוואר. העביר מסר לבכירי חמאס בדוחא
(צילום: John Minchillo, AP)
החמושים, שאותם מנהיג ביום-יום אחיו מוחמד, שינו את הטקטיקות שלהם מאז ההפוגה הקצרה בסוף נובמבר. אנשי חמאס מנסים להימנע מחילופי אש ממושכים, ובמקום זאת בוחרים במארבים בקנה מידה קטן - תוך שימוש בכלים כ-RPG וקולות מוקלטים של חטופים בניסיון להביא את לוחמי צה"ל למלכודות. "להילחם באויב זה כמו משחק של 'הכה בחפרפרת'", אמר לוחם מילואים בחאן יונס. "יהיה קשה מאוד להשמיד את חמאס".
בתוך כך, חמאס ממשיך להתגמש מעט לקראת עסקת חטופים אפשרית. בכיר הארגון מוחמד נזאל אמר לערוץ אל-ערבי: "איננו דורשים שהפסקת אש טוטלית תהיה בשלב הראשון של המשא ומתן, אבל אין ספק שעל כוחות הכיבוש לסגת מרצועת עזה באחד משלבי המשא ומתן".
הפלסטינים טענו כי הלילה נהרגו לפחות 25 איש, רובם ילדים ונשים, בתקיפות אוויריות על מחנות נוסייראת ואל-בורייג' במרכז רצועת עזה. בנוסף נטען כי ישנם עשרות נעדרים.

3 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
בינתיים, נמשך המבצע האוגדתי של צה"ל בשכונת זייתון בעזה - ובמקביל כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במרחב חאן יונס. בשכונת זייתון לוחמי חטיבה 401 חיסלו מחבלים, השמידו פירי מנהרות ואיתרו אמצעי לחימה רבים. הם זיהו שתי חוליות מחבלים שירו לעברם ותוך זמן קצר הכווינו כלי טיס שתקפו וחיסלו את החוליות.
בנוסף, זוהו שלושה מחבלים מכווינים רחפנים ונכנסים למבנה בגזרה. המחבלים חוסלו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת החטיבה. בפעילות נוספת במרחב איתרו הלוחמים והשמידו חמישה בורות שיגור.
חטיבת האש 215 הכווינה בצפון הרצועה כלי טיס שתקף וחיסל שני מחבלים שירו לעבר כוחותינו זמן קצר לפני החיסול. הכוחות הכווינו כלי טיס שחיסל מחבל נוסף.
במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל כמה מחבלים לאורך היממה האחרונה ואיתר אמצעי לחימה. באחת הפעילויות, זוהתה חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות - שהכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את החוליה. בפעילות נוספת, הכוחות זיהו מחבל מתקרב לעברם וחיסלו אותו על ידי רחפן.
בדרום הרצועה, כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במערב חאן יונס. כוחות מחטיבת גבעתי זיהו חמישה מחבלים ובתקיפה מדויקת של חיל האוויר בשיתוף פעולה עם מכלול האש החטיבתי, המחבלים חוסלו. בנוסף, מכלול האש החטיבתי של חטיבה 7 חיסל בעזרת כלי טיס ארבעה מחבלים שניסו להטמין מטען.