המתיחות ביהודה ושומרון: כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה ירה אמש (שבת) למוות בצעיר פלסטיני שיידה אבנים לעבר כלי רכב ישראליים סמוך לכפר סינג'יל בבנימין. פלסטיני נוסף שיידה אבנים נפצע באורח קשה.
1 צפייה בגלריה
חסם האבנים באמצע הכביש
חסם האבנים באמצע הכביש
ליד מעלה לבונה. התושבים הפגינו בתקופה האחרונה
בצה"ל אמרו כי הירי אירע ליד כביש מהיר, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. כתוצאה מזריקות האבנים, נגרם נזק לכמה רכבים שנסעו על הכביש. כוח מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, שהיה במארב באזור, ביצע נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר משליכי האבנים. שניים מהם נפגעו כאמור, ואחד מהם - מוסעב נפאל, בן 18, נהרג.
התקרית אירעה באזור שבו מתרחשים לא מעט יידויי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. בעבר גם הנחה צה"ל להציב לוחמים בשעות מסוימות לאורך הציר, על מנת למנוע את אותם יידויי אבנים.
בתקופה האחרונה תושבי היישובים הסמוכים עלי ומעלה לבונה הפגינו נגד אותם מקרים, ובמהלך ההפגנות אף נכנסו לכפרים הסמוכים. בחטמ"ר בנימין נערכו שיחות רבות עם אנשי הכפרים וחיילים הוצבו במארבים, במטרה להפחית את כמות יידוי האבנים.
דובר הממשלה הפלסטינית איברהים מלחם הגיב אמש: "ראש הממשלה מוחמד אשתייה קורא לארצות הברית להתערב כדי לעצור את ההרג היומיומי של צעירים וילדים, ומתריע מפני ההשלכות המסוכנות של המשך הפשעים הנוראיים שמבצעים חיילי הכיבוש והמתנחלים".
פורסם לראשונה: 21:59, 05.11.22