במשטרה בודקים אפשרות לייחס לצעיר ולשני הנערים שחשודים במעורבות באונס קבוצתי של נערה בת 17 ביישוב גבעת זאב ליד ירושלים עבירה של הפצת סרטונים שתיעדו את התקיפה המינית. לפי החשד, נער נוסף הגיע בשלב מסוים לזירה וצילם סרטונים. כמה מהם נמצאו בטלפונים הניידים של החשודים, וכעת מנסה המשטרה להבין מה היו ממדי ההפצה של הסרטונים.

אתמול פורסם ב-ynet לראשונה דבר מעצרם של נעם יצחק מנחם (18) מהיישוב גבע בנימין-אדם ושני נערים שזהותם אסורה בפרסום בחשד למעורבות באונס הנערה לאחר מסיבת יום הולדת. בחקירה עלה כי השלושה נכנסו בחודש שעבר עם המתלוננת למחסן סמוך למסעדה שבה נערכה המסיבה - ואז לפי החשד תקפו אותה במשך כחצי שעה.
כבר אתמול התברר כי האקטים המיניים תועדו בטלפונים ניידים. בחקירה התברר כאמור כי נער שמכיר את החשודים נכנס גם הוא למחסן ותיעד בעצמו את המתרחש. הנער שלא היה מעורב בתקיפה המינית נחקר ושוחרר. במשטרה שוקלים אם להגיש נגדו וכאמור נגד המעורבים כתב אישום בגין עבירת הפצה של סרטוני מין, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות.
לחשוד המרכזי, מנחם, נשקלת האפשרות לייחס בנוסף עבירות של אונס, מעשים מגונים וקשירת קשר לביצוע פשע. לאחד הנערים נשקלת האפשרות לייחס עבירות של מעשה סדום וקשירת קשר לביצוע פשע ולנער אחר, שחנק את המתלוננת, מיוחסות כרגע עבירות של תקיפה וקשירת קשר לביצוע פשע.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
החשוד המרכזי מנחם בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ)
עו"ד גבי טרונישוילי, פרקליטו של הנער שחשוד במעשה סדום, אמר: "מדובר באירוע רגיש ביותר ובשלב זה מפאת צנעת הפרט וכבודם של כל המעורבים באירוע איני מתכוון להתייחס לחומר הראיות. אני סבור שניתן לפרש במספר מובנים את התנהלות המתלוננת במהלך האירוע ואני אתייחס לדברים באופן מפורש כשאראה את חומר הראיות".
עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של החשוד המרכזי מנחם, אמר אתמול: "יש מספר מעורבים בחקירה ולכל אחד יש את חלקו. עניינו של המשיב יחסית פשוט בגלל שהאירוע מוסרט, ויש חשיבות רבה לסרט מהטעמים הבאים. יש כאן כמה אנשים שמעורבים באירוע ולכל אחד יש חלק אחר. האירוע מתחיל כשהמתלוננת עובדת במקום ומכירה את השטח. הם רוקדים יחד מרצונה ולמרות שהיא עובדת במסעדה במקום היא עוזבת את העבודה והולכת איתם למחסן ומובילה אותם לספה שם".
השופט אלעד לנג מבית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באונס בארבעה ימים נוספים. "מאז הארכת המעצר האחרונה הוצגו בפניי סרטונים נוספים", ציין השופט לנג. "החומרים שנוספו גיבו את טענתה של המתלוננת, חיזקו את החשד כלפי המשיב ועיבו את גדר המחלוקת לגבי ההסכמה.
"אכן, בחומרים שהוצגו בפני בית המשפט ניתן לראות אינדיקציות להסכמה מצד קורבן העבירה, ואולם לא ניתן להסתפק באינדיקציות אלה שכן ניתן לפחות לחלקן הסבר על ידי קורבן העבירה – וממילא מדובר ביחס לסרטון החדש שהוצג בפני בית המשפט של שניות בודדות מתוך אירוע שנמשך קרוב לחצי שעה, כאשר אין חולק על כך שחלק מהאירוע התקיים בהסכמתה וחלק שלא בהסכמתה. בסיכומם של דברים, קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים גם בשלב זה".