כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) נגד צ'ינגיז קאיבגוסיינוב (65), תושב קריית ים, המואשם ברצח בכוונה תחילה של ולדימיר טימופייב (57), לאחר שמצא אותו במיטה עם זוגתו. את כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז חיפה, בקרוב ידון בית המשפט בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בו נרצח ולדימיר טימופייב בקריית ים
זירת הרצח בו נרצח ולדימיר טימופייב בקריית ים
זירת הרצח בו נרצח ולדימיר טימופייב בקריית ים
(צילום: גיל נחושתן)
מכתב האישום עולה כי הנאשם היה מצוי בקשרי חברות עם אביה של בת זוגו, המתגורר ברחוב סמוך אליו. האב היה בקשרי חברות גם עם טימופייב, אשר התגורר עם שותף בשכירות. ב-3 באוקטובר בשעות אחר הצהריים, בעת ששהה עם זוגתו בדירה, נרדם קאיבגוסיינוב. כאשר התעורר, הבחין כי זוגתו לא נמצאת בבית. הוא ניסה לאתר אותה, ללא הצלחה.
לטענת התובעת, עו"ד ענת שטיינשניד, התקשר הנאשם בשעה 22:59 לאביה של בת הזוג, שאמר לו כי הוא יודע היכן בתו שוהה, והשניים קבעו להיפגש על מנת שהאב יראה לנאשם היכן היא נמצאת. "הנאשם נטל סכין, ויצא את ביתו כשהוא נושא על גופו את הסכין", נטען בכתב האישום. "בשעה 23:08, נפגש הנאשם עם אביה של בתו זוגו והשניים המשיכו יחד אל ביתו של טימופייב".
האב נקש על דלת הדירה, אותה פתח השותף. הנאשם והאב התקדמו מחדר הכניסה, נכנסו אל חדר השינה, שם הבחינו בטימופייב ובבת הזוג של הנאשם שוכבים במיטה כשהם לבושים בבגדיהם. היא מיד קמה מהמיטה ונעמדה. "בשלב זה, הנאשם התנפל על המנוח שעדיין שכב על המיטה, ודקר אותו באמצעות הסכין, בכוונה לגרום למותו, לפחות 12 דקירות, חלקן עמוקות, בכל חלקי גופו. שלוש מהדקירות חדרו לריאה השמאלית, דקירה אחת חדרה לכליה ושתי דקירות נוספות חדרו אל בית בית החזה", כך לפי כתב האישום. טימופייב פונה באמצעות מד"א אל המרכז הרפואי רמב"ם כשמצבו מוגדר אנוש. כעבור זמן לא רב נדם ליבו ונקבע מותו.
לאחר שדקר את טימופייב יצא הנאשם מהדירה ביחד עם בת זוגו ואביה, נפרד מהם והלך אל הבית של בנו. בהמשך הלילה חזר אל ביתו. הוא העלים את הסכין, החליף את בגדיו, ונעל את הדלת באמצעות מנעול חיצוני, "באופן שנראה כאילו הוא לא נמצא בבית. כאשר הגיעו אנשי משטרה לביתו סמוך לשעה 03:45 ונקשו על הדלת בחוזקה, הנאשם נמנע מלפתוח את הדלת, בכוונה להכשיל את החקירה ולהקשות על זיהויו כמבצע העבירה".
בנוסף לעבירת הרצח, מייחסת התביעה לנאשם גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט. בחקירתו, בפני חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר, הודה קאיבגוסיינוב בביצוע הרצח לאחר שדקר אותו מספר פעמים בסכין. בידי התביעה הקלטת השיחה בין הנאשם לבנו, בה הוא נשמע אומר: "תפתח את הדלת, אני הרבצתי לאדם אחר" (הכוונה בסלנג "חיסלתי אדם אחר" – ל.א).
בת זוגו של הנאשם מסרה לחוקרים כי הייתה שיכורה ואינה זוכרת מה קרה. היא מסרה שהייתה בדירה כאשר בן זוגה הגיע ביחד עם אביה וכי בשלב כלשהו היא יצאה מהדירה, ולא ראתה את דקירת המנוח. אביה סיפר לחוקרים כי לאחר שהנאשם התקשר אליו, הוא לבדו הגיע לביתו של המנוח ולקח משם את הבת שלו. בגרסה נוספת סיפר כי לאחר שהנאשם התקשר ושאל אותו היכן הבת, הוא השיב כי הוא הולך לאסוף אותה, והנאשם ביקש ממנו כי יחכה לו. הם נכנסו לדירה, מצאו שם את אותה ואת המנוח בחדר השינה. הנאשם הוציא משם את הזוג והוביל אותה אליו, והוא לא יודע מה עשה הנאשים כי "לא ראה כלום".