עפרה פוקס, אלמנתו של הפזמונאי אהוד מנור, סיפרה היום (חמישי) לאולפן ynet על הפגישה יוצאת הדופן עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי, שמבקרת בישראל: "גילית אישה מקסימה, ממש נעשינו חברות".
לפני כשנה, ימים בודדים לאחר ההסתערות על גבעת הקפיטול, נשאה מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי נאום שהדיו נשמעו עד ישראל ונגעו כאן בלבבות רבים. פלוסי הקריאה תרגום לאנגלית של השורות הכה-מוכרות משירו של אהוד מנור: "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. לא אוותר לה, אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה".

3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג וננסי פלוסי
יצחק הרצוג וננסי פלוסי
יצחק הרצוג וננסי פלוסי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
מיקי לוי עם ננסי פלוסי בביקורה בכנסת
מיקי לוי עם ננסי פלוסי בביקורה בכנסת
פלוסי בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )
במסגרת ביקורה בימים אלה בישראל, עכשיו בתפקיד יו"ר בית הנבחרים, סגרה פלוסי מעגל. נשיא המדינה יצחק הרצוג ארגן לפלוסי הפתעה מרגשת, ולארוחת הצהריים שנערכה לכבודה אתמול בבית הנשיא הוא הזמין את אלמנתו של מנור, עפרה פוקס.
"זה מאוד מעניין", אמרה פוקס, "היא נראית אישה קשוחה ואני לא נכנסת לעניינים הפוליטיים. פתאום אני פוגשת אישה חמה שחיבקה אותי בחום, אינטליגנטית זה ברור אבל רגישה. בארוחת צהריים אצל מיכל ויצחק הרצוג - שהוא דרך אגב עשה את השידוך עם השיר הזה - גיליתי אישה מקסימה. ממש נעשינו חברות".
3 צפייה בגלריה
עופרה פוקס ואהוד מנור (מימין)
עופרה פוקס ואהוד מנור (מימין)
עופרה פוקס ואהוד מנור (מימין)
(צילום: צביקה טישלר)
פוקס סיפרה כי 'אין לי ארץ אחרת' הוא לא השיר היחיד של מנור שפלוסי אהבה. "אנחנו מוציאים ספר של שירים של אהוד מתורגמים לאנגלית, חלקם אהוד בעצמו תרגם וחלקם אחרים תרגמו. הבטחתי לה לשלוח את ספר השירים באנגלית, והיה עוד דבר מאוד מעניין, כי יצחק הרצוג קרא באנגלית ובעברית את השיר 'ללכת שבי אחרייך' והוא מאוד הדגיש את המשפט האחרון: 'לכאוב אותך ושוב להתאהב' והיא נדלקה על זה מאוד. היא אישרה לי להשתמש בספר בתרגום שלה ל'אין לי ארץ אחרת'".
מדהים שזה שיר שהוא כה שורשי ישראלי ופתאום ננסי פלוסי בבית הנבחרים האמריקני מוצאת בו שימוש. מה זה מסמל בעינייך? "תראי, היא בעצם רצתה את המשפט 'לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה', הייתה לה מטרה. אבל זה מתאים לכל מדינה, 'אין לי ארץ אחרת' את יכולה גם לשיר באירלנד. ברור שהשיר הזה מדבר אל כולם"
"סיפרתי את זה גם לננסי", הוסיפה פוקס, "שכשרבין נרצח אף אחד לא רצה לבוא לאותה הפגנה וראש העיר תל אביב דאז צ'יץ' ביקש מאהוד שהסכים להגיע ועלה לבמה ושר עם אלפי אנשים את השיר 'אין לי ארץ אחרת'. 10 דקות אחרי זה כשירדנו במדרגות באוטו כבר התברר לנו שרבין נרצח. זה השיר הזה, כנראה שיש בו משהו מאוד מאוד חזק".