הפנייה של הקברניט בטיסה

הפנייה מעוררת המחלוקת של קברניט טיסת אל על לנוסעים: במהלך הטיסה היום (שלישי) לניו יורק נשמע הקברניט אומר בכריזה כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית". הטייס אמר את הדברים בסיום תהליך הבורדינג בנתב"ג, ולפני ההמראה. האזינו לדבריו שעוררו סערה, בפתח הכתבה.
לפי נוסע שנמצא על המטוס, הטייס אמר דברים אלו גם בעברית, לפני האמירה באנגלית שתועדה. אותו נוסע אמר ל-ynet כי הוא "בשוק שטייס אל על מרשה לעצמו להכניס את זה למטוס, ובכלל להשוות אפילו ברמיזה את נושא השואה למה שקורה במדינה בזמן האחרון".
מאל על נמסר בתגובה: "אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה, שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".
גורם בכיר במשרד התחבורה אמר כי שרת התחבורה מירי רגב ניהלה שיחה קשה עם אל על, שהגיעה לטונים גבוהים. "פעם אחר פעם הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית", אמרה רגב בשיחה. "המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם, החברה צריכה לפעול בהתאם ולכבד את היותה החברה הלאומית. אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד".
2 צפייה בגלריה
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
(צילום: אל על)
2 צפייה בגלריה
זיכרון בסלון מטעם אל על בלוס אנג'לס, ארה''ב
זיכרון בסלון מטעם אל על בלוס אנג'לס, ארה''ב
זיכרון בסלון מטעם אל על, בלוס אנג'לס
(צילום: דוברות אל על)
בטיסה אחרת של אל על היום, לפריז, תועדו אנשי הצוות הנוסעים עומדים דומייה במהלך צפירת הזיכרון בשעה 10:00.
אתמול ציינה חברת התעופה הישראלית את יום השואה במפגש מיוחד של שגרירי אל על בשיתוף "זיכרון בסלון" בלוס אנג'לס. בנוסף, השתתפו נציגי החברה בטקס יום השואה שהתקיים במיאמי, וכן בהקראת שמות קרובי משפחה של עובדי אל על, באירוע של הקהילה היהודית במיאמי.