3 צפייה בגלריה
חסן ציאד ח'דאירי
חסן ציאד ח'דאירי
חיסולו הגביר את החשש לפגיעה בישרלים. חסן סיאד חודאי
האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פרסם הבוקר (שני) חידוד לאזהרת המסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים בעקבות חיסולו של חסן סיאד חודאי בטהרן, שמיוחס לישראל.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לפי גורמים במערכת הביטחון קיים איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית - אך חלה עלייה גם במדינות נוספות שגובלות באיראן. במל"ל קראו לציבור הישראלי לשמור על ערנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה למדינות המדוברות.

3 צפייה בגלריה
איסטנבול
איסטנבול
המל"ל ממליץ להימנע מנסיעות לא חיוניות. איסטנבול
(צילום: shutterstock)
באגף ציינו כי חידוד האזהרה הוא "מהלך חריג" מאחר שלאחרונה ניסו האיראנים לפגוע באנשי עסקים באזור ובעובדי הקונסוליה הישראלית ואמרו כי "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. המל"ל ומערכת הביטחון מבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו".

ההמלצה הרשמית כעת לישראלים היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה, ולמי שבכל זאת נוסע - ההנחיה היא לנהוג בצעדי זהירות מחמירים: הימנעות מיצירת קשר עם זרים, וגילוי חשדנות כלפי הצעות ופניות מצד גורמים בלתי מוכרים, גם אם מדובר בנותני שירותים מקומיים. כמו כן במל"ל קוראים להימנע ממסירת פרטים אישיים ופרטי נסיעה או מיקום מדויק בזמן אמת או מבעוד מועד, וממליצים להצטייד מראש במספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד שבו מבקרים ושל הנציגות הישראלית.
3 צפייה בגלריה
מפת הגבולות של איראן
מפת הגבולות של איראן
האזהרה תקפה גם למדינות שגובלות באיראן
עוד הוזכר כי רק לפני כמה ימים פרסם שירות הביטחון הכללי את הניסיונות האיראניים למשוך ישראלים לחו"ל לשם פגיעה בהם או למטרת חטיפה. במל"ל הוסיפו כי יש להימנע משיתוף גורמים זרים בשירות במערכת הביטחון, לרבות שירות צבאי בעבר, וכן מומלץ שלא להחצין את הזהות הישראלית בבתי מלון, באטרקציות למיניהן, במסעדות ובאזורים ציבוריים.