חמי פרס, מבכירי תעשיית ההון סיכון בישראל ובנו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, התייחס בריאיון לאולפן ynet למהפכה המשפטית, ואמר כי אביו "היה פועל - עושה הכל כדי לעצור את הדבר הזה. לשבת ולהידבר".
על השאלה מה אביו היה אומר, הסביר פרס כי "אני חושב שכל אחד יכול לשער בנפשו מה הוא היה עושה. לפני שהוא נפטר הוא אמר לי: 'לא האמנתי שמדינת ישראל תגע לאן שהיא הגיעה, עברה את כל מה שלחנו, הרבה מעבר לדמיון שלנו'. הוא לא זכה לראות את ההתרסקות שאנחנו חווים היום. אני חושב שזה היה מדיר שינה מעיניו. אומרים לנו שאנחנו אחים, גורל אחד. בואו נשב ונדבר".
1 צפייה בגלריה
חמי פרס
חמי פרס
"שמו את החקיקה לפני מדינת ישראל". פרס
אתה תומך בהוצאת כספים מהארץ כל עוד הרפורמה לא עוברת? "אני תומך בעצירת הרפורמה ובהגעה להסכמה רחבה לטובת מדינת ישראל לשיפור הדמוקרטיה. זה לא מה שעושים. חרף כל הנסיונות שלנו להידבר אנחנו נתקלים במין חומה של אטימות שרוצה לרוץ מהר קדימה ולהעביר את החקיקה, לא חשוב מה, לא חשוב באיזה מחיר. בעצם שמו את החקיקה לפני מדינת ישראל. אני לא תומך בהוצאת כספים, אני לא תומך בהברחת התעשייה החוצה, אבל מי שהתחיל את התהליך הזה - זה מה שהוא גורם".
לדבריו, "מי שהתחיל את התהליך גורם לחוסר ודאות, חשש, הוא גורם לחברות לתגובה שאין להן ברירה אלא להיערך למצב שבו לא תהיה דמוקרטיה במדינת ישראל. בלי דמוקרטיה במדינת ישראל לא תהיה כאן תעשיית הייטק. טובי המוחות שיושבים ומפתחים טכנולוגיה, שעל בסיסם בונים את החברות, שעל בסיסם מגייסים את הכספים, שעל בסיסם בונים את כלכלת ישראל - החבר'ה האלה בסופו של דבר יכולים לקחת את עצמם וללכת לעבוד בחברות אמריקניות או אירופיות, או לעבור למקומות אחרים".