מחאת האוהלים מגיעה גם לחיפה. בגן הזיכרון בשכונת הדר הכרמל, הקימו הבוקר (חמישי) מאהל אחד במחאה על מחירי הדיור ויוקר המחייה, והצטרפו לשורת ערים שכבר פתחו במחאה בשבוע החולף. "השאיפה שלנו היא להוציא אנשים לרחובות להפגין, להראות שמחירי הדיור במצב בלתי נסבל וזוגות צעירים ולא רק אינם מסוגלים לרכוש בית היום", אמר אחד מראשי המחאה.
קשת אור בת 23 מחיפה, ממובילות מחאת הדיור בעיר, הוסיפה: "אני חיה עם בן זוגי וכלב ועברנו לחיפה לפני שנה לאחר שהפסקנו לעמוד בקצב של עליות המחירים במרכז וכבר לא הצלחנו יותר לדמיין את העתיד שלנו בישראל. החלטתי שאנסה לעשות שינוי איך שאני יכולה. ההתארגנות היא א-פוליטית לחלוטין ומאסיבית בכל הארץ תחת מחאת הדיור - מחאת העם וככל שנפגין יותר לחץ על נציגי הציבור שלנו ככה יגדל הסיכוי שלנו לשנות את המציאות במדינה שלנו. אני קוראת לכל תושבי חיפה והסביבה להצטרף אלינו למחאה". על האוהל שהקימה הציבה שלט: "אם תרצו בית, אין! זאת אגדה".
עידו אטיאס, ממובילי מחאת האוהלים בבאר שבע, אמר כי על אף שהכנסת מתפזרת המחאה לא תיפסק: "ממש לא. המחאה ממשיכה לגדול לעוד אוהלים". בריאיון לאולפן ynet הסביר: "מה שקורה כאן לא השתנה - השכירות עדיין חונקת, מחירי הדיור עולים וזה מה שמשפיע באמת על המציאות כאן. אנחנו ממשיכים לקבל חיזוקים, תמיכה, מצטרפים אלינו ואנחנו בדרך הנכונה".

2 צפייה בגלריה
מחאת האוהלים על יוקר המחייה ברוטשילד
מחאת האוהלים על יוקר המחייה ברוטשילד
מחאת האוהלים על יוקר המחייה ברוטשילד
( צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מחאת אוהלים בבאר שבע נגד מחירי הדיור
מחאת אוהלים בבאר שבע נגד מחירי הדיור
מחאת האוהלים בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
לדבריו, המחאה תעשה טוב למערכת הבחירות: "לא ידברו על 'כן ביבי - לא ביבי'. אנחנו דבקים במסר שלנו - קורת גג היא זכות בסיסית". הוא נשאל אם הוא מרגיש טוב שהמחאה מתרחבת ומתפזרת ברחבי הארץ: "זו מחאה של כל העם, כל הציבור. מהדרום ועד הצפון. אנחנו רוצים שינוי. אחת הביקורות שהייתה על המחאה ב-2011 שהיא מנותקת ורק בתל אביב. כולנו מרגישים את ההתייקרות ואם בפריפריה אי אפשר לשכור דירה בכבוד, אז לאן הגענו? השכר פה מאוד נמוך וגם עלייה של 800 שקלים גורמת להרבה צעירים לחזור להורים".
הוא סיפר כי הם נמצאים במאהל המחאה שעות ארוכות וציין כי ישנם אנשים שאמנם לא משתתפים במחאה, אך מסייעים להם: "יש אנשים שנותנים לנו גם אוכל, מה שאנחנו מקבלים כאן זה מרגש ועוזר לנו להמשיך במטרה".
גילה מזרחי, ממובילות מחאת הדיור בירושלים, התראיינה אף היא הבוקר וסיפרה כי לא כל המפגינים הם צעירים וסטודנטים: "בירושלים יש מוחים מסטודנטים מאוד צעירים, עד גילים שלנו, יותר מ-30, ואפילו יותר. הקושי היחיד שלנו זה בגלל יוקר הדיור. הדיור הוא כבר לא בר השגה, גם אם זה בשכירות או בקנייה. אנשים מגיעים למצבים מאוד קשים - הם נזרקים מהבתים. המחירים כל כך גבוהים שאי אפשר בכלל לעמוד בזה".