הורשעה בתקיפת ילדים בגן של כרמל מעודה - וקיבלה שחרור מוקדם מהכלא: ועדת השחרורים בכלא מעשיהו החליטה כי לירז תפארת נתן, ששימשה כסייעת בגן של כרמל מעודה, הגננת שנשלחה לתשע שנות מאסר וחצי, תשוחרר ממאסר כבר בחודש הבא, שנה בלבד אחרי שנכנסה לכלא.
על נתן נגזרו 24 חודשי מאסר, והיא נכנסה לכלא בפברואר אשתקד, לפני פחות משנה. הפרקליטות הסכימה לשחרורה המוקדם של נתן ועם קבלת עתירתה היא הייתה אמורה להשתחרר בניכוי שליש ב-15 ביוני. ניכוי נוסף יאפשר לה להשתחרר ב-20 בפברואר, אם לא יוגש ערעור.
ניקול דניאל חג'בי, ששני בניה היו בגן של מעודה, נשאה דברים בוועדה לאחר ששוחחה הבוקר עם אולפן ynet - אבל הוועדה בכל זאת החליטה על שחרורה של הסייעת. "הבן שלי וחבריו עברו טרור בגן הזה, גם תחת ידיה של לירז", אמרה דניאל חג'בי. "היא רוצה הליך שיקומי מחוץ לכלא? הילדים שלי אפילו לא קרובים לשיקום".
4 צפייה בגלריה
לירז תפארת נתן בבית המשפט
לירז תפארת נתן בבית המשפט
לירז תפארת נתן בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
כרמל מעודה
לדבריה, "אני כל יום מתמודדת עם המעשים שלה. החוויות המטלטלות שהבן הגדול שלי חווה בגן מלוות אותו עד היום בכל כך הרבה רבדים. התקפי זעם, אלימות, אגרסיות, חרדות, פחדים, חוסר אמון, דריכות תמידית וקושי להתמודד עם שינויים".
דניאל הוסיפה: "חוסר העקביות ביחס של כרמל ולירז אליו בשנים הראשונות והקריטיות שלו גרמו לכך שהוא לא יודע מה לצפות מאחר. הוא מפחד מזרים והוא לא סומך על אף אחד באמת, אפילו לא עלינו, ההורים שלו. אין לו חברים בגן כי הם חוששים ממנו. יש לו תסביכי אכילה קשים מאוד, בכל פעם שהוא רואה אוכל הוא חייב לאכול והוא תמיד מפחד שייקחו לו את האוכל. פעם אחת הוא אמר לי 'כשהייתי קטן מישהו עשה לי משהו רע ומאז הלב שלי נהיה רע'".
4 צפייה בגלריה
ניקול דניאל
ניקול דניאל
"הילדים שלי לא קרובים לשיקום". ניקול דניאל ובניה שהיו בגן
(צילום: אלי דסה)
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה כי "הפרשה הזו טלטלה את המדינה ולירז תפארת נתן היתה שותפה מלאה למה שהילדים עברו שם. גזר הדין של 24 חודשי מאסר גם כך מקל ואינו כלל בהלימה לחומרת המעשים שלה וההשלכות של המעשים על הילדים עד היום".
לאחר ההחלטה אמרו במטה המאבק כי "מדובר בהחלט בזויה וחסרת כל היגיון. מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה ולירז תפארת נתן הייתה שם. היא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה וכעת מקלים עליה עוד יותר. המסר למתעללות הוא ברור - תיכנסי לכלא ומקסימום תשוחררי מוקדם. ההורים הם שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה יום ויום והיה ראוי שהמדינה תראה אותם לפני שהיא רואה את זכויותיה של לירז".
על תפארת נתן נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל והיא ריצתה עד כה 11 חודשים. היא לא הביעה חרטה בביהמ"ש או בפני ההורים, לא הודתה במעשיה ולאורך כל הדרך טענה לחפותה עד שהורשעה בהתאם לסרטונים המתעדים את מעשיה הכוללים מכות, משיכות של הראש, הצלפות, הטחות ועוד. הטענה לשחרור המוקדם הוא הליך שיקומי שתפארת נתן עוברת בכלא, והיא ביקשה מחברי הוועדה להשתחרר להמשך הליך השיקום בהוסטל.
״שמענו את האסירה שביקשה סליחה מההורים של נפגעי העבירה שהגיעו לדיון, כל זאת כשדמעה על לחיה", כתבו חברי הוועדה. "התרשמנו שמדובר במעשה אמיתי ולא בבקשת סליחה מן השפה ולחוץ", אמרו, והוסיפו כי "בא כוחה של היועמ"שית שהסכימה לשחרורה המוקדם על תנאי של האסירה, ציינה כי עניינה של האסירה עבר תחת ביקורתה של פרקליטת המחוז וכן של הממונה בפרקליטות המחוז על ועדות השחרורים. נמסר לנו כי עמדת הפרקליטות הועברה לנפגעי העבירה והם ידעו מבעוד מועד כי זו תהיה עמדת המדינה".
4 צפייה בגלריה
הוועדה המסדרת
הוועדה המסדרת
"אקיים דיון בכנסת". יו"ר הקואליציה אופיר כץ
(צילום: יואב דודקביץ')
עו"ד חן מאירי שייצגה את הסייעת בוועדת השחרורים, אמרה לאחר החלטת הוועדה: "ועדת השחרורים קיבלה את טענותינו והורתה על השחרור המוקדם של לירז. מדובר בהחלטה צודקת ונכונה שכן לירז עומדת בכלל הפרמטרים לשחרור מוקדם שקבע המחוקק". הפרקליטות לא התנגדה לעתירה לשחרור מוקדם.
יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ מהליכוד, התייחס אף הוא לשחרורה המוקדם של נתן ואמר כי זה "עצוב ומרתיח". "עד שמורגשת התקדמות מסוימת במערכת, התקדמות שנלחמתי עליה יחד עם ההורים שנים, אנחנו חוזרים אחורה. מתעללות בפעוטות צריכות לשבת בכלא, וצריכות לשבת זמן ממושך. איפה ההרתעה? אם הפרקליטות תומכת בצעד כזה ומסרבת לקיים את כוונת המחוקק, ניתן מענה בחקיקה מחמירה וחדה יותר. אקיים דיון בכנסת בנושא, תשובות צריכות להינתן לציבור", הצהיר.
לפני כשנה בית משפט השלום בפתח תקווה גזר כאמור שנתיים מאסר בפועל על נתן (35), שהורשעה בשבעה סעיפי אישום של תקיפת חמישה פעוטות בפעוטון. נתן הורשעה שהניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה. במקרה אחר, שילבה ידיים של מספר פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה. נתן נהגה להושיב פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת הכיסא בכדי למנוע תזוזתם.
בפעם אחרת, העמידה נתן פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות מבלי שתוכל להיתמך בדבר - זאת כאשר חבריה לגן משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. במקרים נוספים שפורטו בכתב האישום תחבה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, הטיחה פעוטה אל הקיר, וכן גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח. בנוסף גזר עליה בית המשפט חצי שנה מאסר על תנאי ופיצוי בסך 25 אלף שקלים למשפחות.