כוחות של משטרת מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול עצרו הלילה (בין חמישי לשישי) בשכונת עיסאוויה במזרח העיר עוד שלושה חשודים במעורבות בהתפרעויות שכללו השלכת אבנים עטופות בשלג לעבר הרכבת הקלה וכלי רכב. "מי שבחר לתקוף וליידות חפצים ואבנים בחסות השלג - ישלם על מעשיו", אמר ל-ynet גורם במשטרת ירושלים.
תיעודים חדשים שמתפרסמים כעת לראשונה מציגים תקריות דומות בחסות מזג האוויר שפקד בימים האחרונים את הבירה באזור שער שכם והשכונות א-טור, שועפט ושייח ג'ראח. ההאשטאג "אצלנו השלג שונה" שצורף לסרטונים שהועלו לרשת טיקטוק הלהיט את הרוחות - ויותר ויותר חקיינים יצאו לרחובות כדי להשתתף במטווח על כלי הרכב. כבר אתמול עצרה המשטרה 45 חשודים במעורבות בהפרות הסדר, והלילה נעצר חשוד נוסף בתקיפת שוטרים שעצרו את שלושת המעורבים בתקיפת ניידת.
2 צפייה בגלריה
התפרעויות בחסות השלג ומעצרים במגזר הערבי בשער שכם, מזרח ירושלים
התפרעויות בחסות השלג ומעצרים במגזר הערבי בשער שכם, מזרח ירושלים
התפרעויות בחסות השלג במזרח ירושלים
(צילום: זושא לוסטיג ידיעות מהשטח)
2 צפייה בגלריה
התפרעויות בחסות השלג ומעצרים במגזר הערבי בשער שכם, מזרח ירושלים
התפרעויות בחסות השלג ומעצרים במגזר הערבי בשער שכם, מזרח ירושלים
(צילום: זושא לוסטיג ידיעות מהשטח)
"ביומיים האחרונים, בשעה שרוב השוטרים פועלים ומסייעים לאזרחים במזג האוויר הסוער שפקד את ירושלים, היו מי שהחליטו לנצל את ההזדמנות להפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח העיר", אמר הגורם במשטרה. "טיפלנו בצבר אירועי הפרות סדר ואלימות במקומות שונים במזרח ירושלים מרגע שהשלג החל להיערם ועד אתמול בערב.
"הגזרה תוגברה מיד והוצבו יותר כוחות במוקדי החיכוך השונים במזרח העיר. באירועים הללו מעורבים בעיקר קטינים וצעירים ממזרח ירושלים, שבמקום ליהנות כמו כל תושבי העיר מחוויית השלג, הם מנצלים את הסערה והשלג להפרת הסדר ואלימות. לא מדובר בהמון אלא בקומץ צעירים פורעי חוק בכמה מהמוקדים. נתקלנו גם בילדים בני 7-6 שהשליכו כדורי שלג לעבר כלי רכב ושחררנו אותם בגלל גילם הצעיר".

"נותנים את הנשמה בתנאי מזג אוויר קשים"

הוא הוסיף: "אין כמעט אירוע שהתרחש ולא היו בו עצורים, ועוד צפויים ומתוכננים לא מעט מעצרים בימים הקרובים. אנחנו נפעל בכל האמצעים שברשותנו לחשיפת כל מפירי הסדר, מעצרם ומיצוי הדין עמם. לצערנו, ברשתות החברתיות מציגים צילומים חלקיים, חלקם ישנים מאוד כאילו הם מההווה, בניסיון לתקוף את המשטרה ולחמם את האווירה.
"את סרטוני המעצרים של החשודים אחד אחרי השני כבר לא מציגים, כי זה לא משרת את 'הנרטיב'. בסוף יש פה מפקדים, שוטרים ולוחמי מג"ב רבים שנותנים את הנשמה בירושלים מסביב לשעון בתנאי מזג אוויר קשים. בשטח המשטרה חזקה ונחושה מאי פעם, וסרטון מגמתי כזה או אחר של כמה שניות לא ממחיש ולו במעט את הפעילות שבוצעה ועוד תבוצע נגד אותם פורעי חוק".